Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Mācītājs skaidro, kāpēc ateistiem jāzvēr pie Bībeles

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Leta/Reuters

Šonedēļ kristīgā pasaule svin Lieldienas - Kristus augšāmcelšanos. Pirms svētkiem izdevums «Privātā Dzīve» tikās ar Rīgas Mateja baptistu draudzes mācītāju Aināru Baštiku (58), lai runātu gan par garīgām, gan arī laicīgām tēmām. Viens no jautājumiem, uz kuru atbildēja mācītājs, visticamāk, nodarbina daudzus pasaules agnostiķus un ateistus.

Kāpēc ateistiem tiesā jāzvēr pie Bībeles?

«Valstīs, kur to praktizē, cilvēks zvēr pie kaut kā stabila vai nemainīga, kādas ir kristietības vērtības. Viņš apzinās, ka viņa liecībai jābūt tikpat svarīgai. Nav nozīmes, pie kādas grāmatas viņš zvēr, galvenais, lai viņš apzinās šo principu,» tā uzskata Baštiks.

Interesanti, ka arī kristiešu vidū nav vienotas nostājas šajā jautājumā. Daudzi, kas iebilst pret zvērēšanu pie Bībeles, balsta savu viedokli Jēzus teiktajā Mateja evaņģēlijā 5:33–37:

«Jūs vēl esat dzirdējuši, ka vecajiem sacīts: tev nebūs nepatiesi zvērēt, bet Tam Kungam turēt, ko tu zvērēdams solījis. Bet Es jums saku: jums pavisam nebūs zvērēt; ne pie debesīm, jo tās ir Dieva goda krēsls, nedz pie zemes, jo tā ir Viņa kāju pamesls, nedz pie Jeruzālemes, jo tā ir lielā ķēniņa pilsēta. Tev arī nebūs zvērēt pie savas galvas, jo tu nespēj padarīt ne vienu vienīgu matu ne baltu, ne melnu. Bet jūsu vārdi lai ir: jā, jā! nē, nē! Kas pāri par to, tas ir no ļauna.»

Savukārt taujāts par Lieldienām un olu krāsošanu un ēšanu, mācītājs piebildis: «Ola jau izsenis simbolizē dzīvības rašanos. Un ola pēc formas ir ļoti pateicīga rotāšanai un dekorēšanai, jo tā ir sfēriska.»

Un uz āķīgo jautājumu, kas bija pirmais - vista vai ola, Baštiks atbildējis, ka vista ar olu.

Pilnu interviju lasi jaunākajā «Privātās Dzīves» numurā!

Nepalaid garām!

Uz augšu