Sabiedrības iniciatīvu portālā «Manabalss.lv» sākta parakstu vākšana par Latvijas Operetes teātra atjaunošanu. Iniciatīvas autore Agnija Ozoliņa-Kozlovska skaidroja, ka 1995. gadā tika slēgts Rīgas Muzikālais teātris jeb Operetes teātris. Kopš tā laika Latvija esot vienīgā Eiropas galvaspilsēta, kur nav sava Operetes teātra, «tādējādi nostādot sevi tādā kā Baltijas provinces lomā».
Vēlas atjaunot Operetes teātri
Ozoliņa-Kozlovska uzskata, ka operete ir viens no pasaules klasiskās kultūras segmentiem, kas Latvijā nav pārstāvēts. «Sevi cienošā kultūras valstī ir jābūt pilnam mākslas spektram, lai skatītājam ir izvēles iespējas. Šajā ziņā jābūt valstiskai domāšanai. Ir neloģiski, ka valsts iegulda solistu - vokālistu izglītībā, bet viņi aizbrauc prom no Latvijas vai maina profesiju, jo nav šeit vajadzīgi,» vērtēts iniciatīvā.
Iniciatīvas autores ieskatā Operetes teātrim patlaban ir ļoti spēcīgs mākslinieciskais potenciāls, kas netiek pilnvērtīgi izmantots valsts labā un skatītāju interesēs. Tāpat Latvijas Operetes fonds ir izveidojis saturisko pamatu profesionāla teātra ilgtspējīgai darbībai - Operetes teātra kolektīvu ar vairāk nekā 120 profesionāļiem, tostarp solistiem, kori, dejotājiem, orķestri, tehnisko, radošo, administratīvo komandu.
Ozoliņa-Kozlovska uzsvēra, ka tehniskie darbinieki ir spējīgi ražot dekorācijas un rekvizītus paši, ja vien būtu darbnīca. Speciālisti var nodrošināt Operetes studijas darbu jauno talantu skološanai, jo ir pedagogi ar vajadzīgo profesionālo kvalifikāciju. Ir izrāžu repertuārs, kā arī pilnvērtīgi iestudētas operetes, muzikālas izrādes bērniem. Tāpat tika noorganizēti divi starptautiski Operetes festivāli Ikšķilē. «Piecu gadu darbības laikā esam pierādījuši, ka Operetes teātris Latvijā ir nepieciešams, publikas gaidīts un spējīgs pastāvēt,» uzsvērts iniciatīvas pieteikumā.
Patlaban Operetes un muzikālā teātra projekti tiek realizēti galvenokārt ar entuziastu un ziedotāju atbalstu un nelieliem Valsts Kultūrkapitāla fonda un Rīgas domes projektu konkursu piešķīrumiem, kas ir neregulārs un nepietiekošs pamats profesionāla teātra ilgtspējīgai, regulārai darbībai. Šāda apjoma teātra pastāvēšanai nepieciešams valsts finansiāls atbalsts, bāzes dotācija un savas telpas, mājvieta, kur plānot ilgtermiņa darbu, mākslinieku profesionālo izaugsmi un repertuāra attīstību, skaidrots iniciatīvā.
Ozoliņa-Kozlovska pauda, ka «mēs esam paveikuši «mājasdarbu» - izveidojuši pamatu un pierādījuši ilgtspēju», bet Operetes teātra ilgtermiņa darbības nodrošināšanai ir nepieciešams valsts atbalsts - struktūras, bāzes finansējums vismaz 200 000 eiro gadā no valsts budžeta līdzekļiem.
Bāzes finansējums nodrošinās administrācijas, orķestra, kora, solistu, tehniskās un mākslinieciskās komandas ikdienas regulāru darbu, kā arī kvalitātes un profesionālās meistarības izaugsmi, kas savukārt skatītājam nodrošinās jaunus un kvalitatīvus iestudējumus.