Kādu redzat mūsdienu teātri?
Mani interesē mūsdienu stāsti, drāma. Teātris ir šodienīgāks par kino, jo izrāde repertuārā ir dažus gadus, reizēm īsāku laiku.
Ja tā nerunā par to, kas cilvēkam sāp tagad, uz kādu gan skatītāju var cerēt?
Mūsdienu dramaturģija aplūko spēcīgas, interesantas tēmas. Piemēram, lasīju lugu par dzīvi netālā nākotnē. Sieviete dodas uz iepazīšanās biroju, kur modelē ideālo partneri – robotu. Cita starpā viņa izvēlas vīrieša dvēseliskās īpašības.
Aktieris, kuru ielika cietumā par zālītes pīpēšanu, manā izrādē «Pārcēlājs» spēlēja dzērāju, kas tiek pieņemts darbā par pārcēlāju uz viņpasauli, kur satiek savu mīļoto, Brodski un Dievu. Izrāde ir par staigāšanu viņpus – to otru pusi. «Pārcēlājs» patika gan kritiķiem, gan vienkāršiem cilvēkiem, kas skatījās un raudāja. Lugas autore ir talantīgā ukraiņu žurnāliste Anna Jablonska, kura gāja bojā teroraktā Domodedovā. Viņa atlidoja, lai saņemtu labākā dramaturga balvu.
Annu sauca uz skatuves vienu, otru reizi. Nenāca. Tajā brīdī viņa jau bija mirusi.
Mistiskas sakritības. Bet teātrī bez maģijas taču nevar...
Teātris ir tāda metafiziska lieta. Es ticu mistiskām sakritībām un liktenim, tam, ka būs tā, kā būs. Vienā izrādē aktierim Genādijam Iļjinam bija maza, epizodiska loma. Viņš spēlēja tēvu, kurš dodas nomirt jūrā. Pēc kāda laika man zvana teātra direktors: «Gena aizgāja jūrā nomirt.» Kad viņš nomira, tuvinieki atrada pirms desmit gadiem rakstītu vēstuli, kurā pausta Genādija pēdējā griba. Tajā viņš lūdza, lai pelnus pēc viņa nāves izkaisa jūrā.
Gaļina ir dzimusi un augusi Jēkabpilī. Agrā jaunībā strādāja par stjuarti, tad studēja Filoloģijas fakultātē un kļuva par krievu literatūras skolotāju.
Jau «apzinātā vecumā» - 27 gados sāka studēt Teātra mākslas akadēmijā Krievijā (GITIS). Uzreiz pēc tam nonāca Jaunajā Rīgas teātrī pie Alvja Hermaņa. Sekoja Nacionālā teātra periods, 2005. gadā viņas vadībā tapa neatkarīgā trupa «Teātra Observatorija». 2010. gadā Gaļina ar asarām acīs paziņoja, ka tā tiek slēgta.
Nākamajā sezonā režisore piekritusi iestudēt Maskavā un Astanā izrādi «Kazahstāna». Un vēl... Poliščuka atklāj, ka piekritusi vadīt kādu teātri Krievijā.