No 1932. līdz 1935. gadam P. Cīrulis fotogrāfa arodu apguva pie leģendārā fotogrāfijas vecmeistara Viļa Rīdzenieka, līdztekus mācoties arī Rīgas vakara mākslas tehnikumā, kuru absolvēja 1936. gadā. Pēc tam strādājis laikrakstā «Jaunākās Ziņas», žurnālos «Mana Māja» un «Latvijas Lauksaimnieks».
Pēc Otrā pasaules kara P. Cīrulis sekoja savai topošai dzīvesbiedrei izsūtījumā uz Sibīriju, Blagoveščensku Amūras apgabalā, kur viņam izdevās atrast darbu fotogrāfa arodā. Pēc atgriešanās no Sibīrijas Paulis Cīrulis turpmāk vairāk nekā 30 gadus strādāja par fotogrāfu Rīgas Medicīnas institūta un Latvijas Medicīnas akadēmijas izdotajos laikrakstos «Padomju Mediķis» un «Pulss».
Izstādei izraudzītās fotogrāfijas ir kā reportāža par pagājušā gadsimta 70. un 80. gadu notikumiem, tradīcijām un vidi, ikdienas darbu un cilvēkiem Rīgas Medicīnas institūtā un dažādās Rīgas klīnikās.
Katra fotogrāfija ir atsevišķs, fotogrāfa iemūžināts sižets, pēc kura var atpazīt gan laika garu un cilvēku «sadzīvošanu» ar padomju reglamentu, gan sajūsmināties par mediķu aizrautību un mīlestību pret savu arodu. Lielu vērību Paulis Cīrulis piešķīris attēla kompozīcijai un estētikai, tādējādi radot pats savu rokrakstu tā laika ierastajā, nereti «iestudētajā» sociālistiskā reālisma žanrā.