Konceptuālajā ziņojumā par koncertzāles īstenošanu tiek izskatīti trīs projekta attīstības scenāriji jeb alternatīvas: projekta attīstību nodrošina valsts - «Akustiskā koncertzāle uz AB dambja» (Alternatīva «A»); projekta attīstību nodrošina valsts sadarbībā ar Rīgas domi, pārbūvējot Kongresa namu (Alternatīva «B») un projekta attīstību nodrošina valsts sadarbībā ar privāto partneri publiskās - privātās partnerības ietvaros (Alternatīva «C»).
C alternatīvas īstenošanai būtu pieejami Eiropas Savienības fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmas «Izaugsme un nodarbinātība» 5.6.1.specifiskā atbalsta mērķa «Veicināt Rīgas pilsētas revitalizāciju, nodrošinot teritorijas efektīvu sociālekonomisko izmantošanu» līdzekļi līdz 20 milj. eiro. Turklāt alternatīva «C» paredz divus iespējamos īstenošanas variantus. 1.variants - sadarbība ar privāto partneri, piesaistot Eiropas Savienības fondu finansējumu. 2.variants - sadarbība ar privāto partneri, piesaistot ES Fondu finansējumu un akustiskās koncertzāles izpirkums pēc kapitālo ieguldījumu veikšanas. Šajā alternatīvā tiek iegūta koncertzāle un starptautiskām prasībām atbilstoša konferenču infrastruktūra. Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) arī iegūtu darbam nepieciešamās telpas, kas ir ļoti būtisks kritērijs. Lielās ģildes ēka ir skaista, vēsturiska, bet diemžēl pilnīgi nepiemērota liela orķestra darbībai. Andris Poga, LNSO galvenais diriģents un mākslinieciskais vadītājs: «Tas, vai Rīgā vajag jaunu akustisko koncertzāli nav jautājums - tā ir pirmās pakāpes nepieciešamība! LNSO ir vienīgais orķestris valstī, kuram nav adekvātu telpu, pilnvērtīga ikdienas darba nodrošināšanai, tādēļ esam par ikvienu saprātīgu un akustiski augsti kvalitatīvu koncertzāles ieceri, kurā paredzēta LNSO rezidence. Jau šobrīd mūs ļoti priecē jaunās koncertzāles reģionos, sevišķi Rēzeknes «Gors», kas ir vispiemērotākā zāle tieši simfoniskajai mūzikai, kā arī izcils piemērs kā ekonomiski pamatoti un profesionāli pilnvērtīgi īstenot ieceri mūsdienu sarežģītajā finanšu situācijā. Ļoti ceru, ka arī Rīgā pietiks apņēmības pieņemt lēmumu par mūziķiem un visai sabiedrībai absolūti nepieciešamo jauno mūzikas templi!».