Pēc ražīgiem pēdējiem Fasbendera karjeras gadiem, izceļot filmas «Bīstamā metode», «Kauns» (abas 2011), «Divpadsmit gadi verdzībā» (2013), «Stīvs Džobss» un «Makbets» (2015), aktieris neieslīgst pašlepnumā un apmierinātībā. Katru jauno lomu caurstrāvo Fasbendera talanta dzīsla un ekrāna šarms – divas nominācijas Amerikas Kinoakadēmijas balvai Oskars arī to norāda. Toma lomā viņš izdzīvo garu un pārbaudījumiem pilnu cilvēka mūžu, cīnoties gan ar vientulību, gan ar morālām dilemmām, mīlot, zaudējot un uzņemoties atbildību. Tāda emociju un profesionālā kapacitāte vienā aktierī! Aktrise Alīsija Vīkandere («Dāņu meitene», 2015) kārtējo reizi atgādina pasaulei par zviedru fenomenālajām aktrisēm un ziemeļnieku kino vizionārismu. Viņas sāpēs trīcošajās acīs un ekrānu piestrāvojošajās kustībās izpaužas talanta lielums. Vīkandere intensīvi un līdz mielēm izdzīvo savas varones ciešanas. Viņa elpo kopā ar Izabellu, un vienā elpā ar savu varoni ir noskaņota Reičela Vaisa, kurai uzticēta traģisku likteni izdzīvojošas sievietes loma.
Līdzīgi kā «Ņujorkas ēnā», arī filmā «Gaisma okeānā» Sianfranss neba uzreiz izspēlē trumpja kārti. Viņš liek iepazīt varoņus, viņu pasauli, sadraudzēties ar tiem, un tad skatītāju noliek nežēlīga fakta priekšā: kādas ģimenes zaudētā un otras iegūtā laime sāpīgi izslēdz viena otru. Visi aktieri iejūtīgi un izjusti «ielien savu varoņu ādās», atrodot trauslo stīgu starp divām šķietami nesavienojamām lomām – būt situācijas upurim un būt atbildīgam par pieņemtajiem lēmumiem.
Bet... Šādos sirdi plosošos stāstos viegli iekrist galējībās... Un sirdi saplosīt pārāk bieži un traki. Melodrāma – tāpat kā komēdija – ir ļoti sarežģīts un pret režisoru prasīgs žanrs. Tā vien šķiet, ka Dereks Sianfranss skatītāju kā «Milkas» gotiņa pagrūž un liek just līdzi, rūpīgi izkalkulējot skatītāja emociju gammu, filmas notikumiem attīstoties. Stāsts noteikti nezaudētu, ja režisors neieslīgtu pārāk strauji kāpjošā drāmas attīstībā un pa visu okeānu izskanošos sāpju kliedzienos. Taču fantastiskas dabas ainavas un izcili aktierdarbi garantēti – aktieri rūpējas par niansēm un nepārspīlēšanu, bet arī režisora manipulācija ar skatītāju būs.