«Ronin» (1998)
Kad Robertam de Niro vēl nebija pavisam vienalga, kur filmēties, viņš filmējās tādos projektos kā «Ronin» - leģendārā Džona Frankenheimera («The French Connection») skarbajā eirotrillerī par atvaļinātu profesionāļu brigādi, kura veic kārtējo «pēdējo darbiņu» Parīzē (bet vēlāk iebrauc arī Nicā). Komandā ar de Niro ir Žans Reno, Stelans Skarsgārds un Šons Bīns, bet spriedzes ziņā filma var droši konkurēt ar labāko de Niro aktiera karjerā - Maikla Manna filmu «Heat».
«From Paris With Love» (2010)
Vēl viens darbs no Lika Besona neapturamās kino fabrikas, un atkal žanrā «divi tik dažādi, bet vienoti partneri». Kā skatītāju magnēts šoreiz vizuāli transformējies Džons Travolta, kura karjeras trajektorija pēdējos gados ved neapturami uz leju - šajā filmā viņš tēlo specaģentu-renegātu, kurš ar smaidu uz lūpām iznīcina visu savā ceļā (lasīt - Parīzi). Zem Lika Besona visu redzošās acs tas sanāk gana izklaidējoši un brīžiem arī kvalitatīvi.
«Killing Zoe» (1994)
Kur kriminālie trilleri, tur Kventins Tarantino - pat ja šoreiz visā vainojams viņa kādreizējais partneris un «Lubenes» scenārija līdzautors Rodžers Eiverijs. Tāpat kā Kventins, arī viņš ir iedvesmojies no franču «jaunā viļņa» kino (skat. saraksta pirmo filmu), un tādēļ viņa režijas debija norisinās nekur citur kā Parīzē - un arī šis stāsts par banku laupītājiem, draudzību, nodevību un, protams, mīlestību, norisinās pašā Bastīlijas dienas priekšvakarā.
«Bastille Day» (2016)
Pravietiski sakritusi ar jaunāko laiku traģiskajiem notikumiem Parīzē, filma «Bastīlijas diena» tomēr ir tīrs izklaides žanra produkts - sekojot jau iestrādātajai formulai, arī te darbojas skarbs un mazrunīgs superaģents (populārais melnādainais aktieris Idriss Elba), kuram pāriniekos nonāk veikls, izveicīgs un, protams, ļoti runīgs afērists («Troņu spēļu» zvaigzne Ričards Madens). Abu saspēle ir liela daļa no filmas šarma, un arī šķietami nacionālistiski noskaņotie filmas terora akti beigās izrādīsies pavisam citādi, nekā sākumā likās… Laba atslodze no ikdienas un fantāzija par tēmu, kā būtu, ja pasaulē vienmēr būtu kāds, kurš to pēdējā brīdī izglābj.