Pļavā. Bez kafijas (1)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Sakravājusi ceļasomu, stāvēju sava dzīvokļa vidū un ilgi prātoju, uz kuru pusi lai šajās brīvdienās dodos. Mana izvēle krita uz Kurzemi, kur pasākuma rīkotāji solīja pasniegt karstu kafiju zaļā pļavā.

Ātri izstāvēju rindu pie mikroautobusa un pēc divdesmit piecām minūtēm jau stāvēju pie caurlaižu posteņa pirms iebrauktuves Jūrmalā. Šī pilsēta šodien mani maz interesēja, jo par galamērķi biju izvēlējusies Talsu rajona Abavas pagastu, kur notika pirmais brīvdabas mūzikas festivāls ar nosaukumu „Kafijas vakars Pilskalnos”. Lai labāk izbaudītu brīvības garšu un jau laikus apzinātos sevi kā pilntiesīgu vakara apmeklētāju, nolēmu uz turieni doties ar autostopiem.

Pāris metrus aiz Ventspils šosejas norādes ar izstieptu roku sāku virzīties uz priekšu. Domāju, paiešu kādus pāris kilometrus ar kājām, izvēdināšu plaušas un kaut nedaudz nodarbināšu savu ķermeni ar fizisko slodzi, bet nekā. Jau pēc piecām minūtēm apstājās auto – mazs, zils, pirmais Volkswagen Golf, kurā atradās trīs slāvu puiši. Mirkli uzmetu viņiem skatienu un izlēmu droši kāpt mašīnā. Pirmā brīža klusums tika ātri vien lauzts, jo daba mani apveltījusi ar spējām runāt daudz, ar visiem un, pat ja neviens manī neklausās, darīt to monologā neierobežotā daudzumā. Puiši teicās mani aizvest līdz Kandavas pagriezienam, un visu ceļu mēs notērzējām par mācību iestādēm, izklaides vietām un Ventspils attīstību, jo tieši uz turieni viņi devās.

Šķiršanās vieta pienāca ātri. Pateicos par izlīdzēšanu, novēlēju laimīgu ceļu un devos uz tuvāko autobusu pieturu, kur ātri vien iepazinos ar puisi, kurš arī gaidīja pakaļatbraucējus. Puisis laipni piedāvājās pa ceļam aizvest mani līdz Kandavai, no kurienes varēju turpināt ceļojumu tālāk. Izgāju uz lielceļa un manis nolūkotajā stopošanas vietā pamanīju meiteni, plati smaidīdama gāju klāt un iepazinos. Kā jau nojautu, arī viņa devās uz tieši to pašu vietu, un, notestējušas viena otru attapībā, mēs turpinājām ceļu kopā. Nākamais auto mūs aizveda līdz Plostiem, kur pavadījām vairāk nekā pusstundu, mēģinot apturēt kādu auto. Pa to laiku izpļāpājāmies un ieturējām improvizētas pusdienas viena banāna personā. Sāka pārņemt nogurums un piezagās Besis, bet te pēkšņi uzsmaidīja laime un sarkans sporta auto tomēr apžēlojās par mums.

Kaut kā saspiedāmies mašīnā ar trijiem sportiska tipa jauniešiem, no kuriem vienam bija traumēts īkšķis, otram litrs alkoholiskā dzēriena organismā, bet šoferim divas paciņas konfekšu, un visi kopā devāmies uz vienu un to pašu galamērķi. Pie brīvdabas festivāla caurlaidēm izrādījās, ka jaunieši ir kopā ar ansambli CACOPHONICS un tādēļ par piecu cilvēku sastāvu plus auto novietošanu mēs kopā samaksājām 2 Ls, dabūjām dzeltenas aproces un kopā ar jauniegūto stopa biedreni steidzāmies lūkot pasākuma norises vietu.

Nokāpjot no ceļa uzbēruma, skatam pavērās neliela skuju koku iekļauta pļava, kuras vidū, tuvāk uzkalniņam, atradās miniatūra guļbaļķu skatuvīte, pārklāta ar zilu polietilēna plēvi. Iepretim tai bija izvietots tumšas krāsas auto, kurā bija viss nepieciešamais skaņas nodrošināšanai. Pļavas zālājā laiski izretojušies jaunieši baudīja mierīgo gaisotni, daži pīpēja ūdenspīpi, citi lietoja līdzpaņemtos dzērienus. Tālāk mežiņā starp priedēm cieši izkārtotas teltis. Gaisā valdīja miers un harmonija. Likās, ka jau esošie cilvēki novērtē tos, kas pamazām ierodas, un to acu skati liecināja par pozitīvu attieksmi.

Kad atbraucām mēs, pasākums jau bija sācies, bet ārā vēl diezgan gaišs. Izkārtojām līdzpaņemto ceļabiedrenes guļammaisu, izpakojām dzeramos un sākām vērot notiekošo. Uz skatuves kāpa latviešu jaunā roka ansamblis Em Fāze, kas pārsteidza ar negaidītu falsetu, pēc tam tika ievērots Trakmēnes, kas tāpat kā Cacophonocs, jau bija plašākai publikai iepriekš zināmi. Pamazām saradās vēl ļaudis, bet kopumā pasākumu nevarētu nodēvēt par plaši apmeklētu, jo tas tomēr bija paredzēts diezgan šauram cilvēku lokam. Vēlāk uzstājās arī mēbelīgā roka grupa Lietotās mēbeles no Holandes, Kuldīgas turbofolk/disco ansamblis Oranžās Brīvdienas un vēl daudzas citas koncertprogrammā minētās rokgrupas.

Nelielu ekstremālisma daļu šim pasākumam piešķīra fakts, ka tuvākais vietējais veikals atradās desmit kilometru attālumā un speciāli pasākuma dēļ strādāja līdz pat pulksten 21:00. Tādēļ, pienākot tumšajam diennakts laikam, nevarēja novērot pārmērīgas alkohola lietošanas rezultātā degradējušās personas, tieši otrādi, jaunieši izveidoja burvīgu ugunskuru pie kura apsildīties vēsajā vakarā. Tas radīja kopības sajūtu un atgādināja par agrāk piedzīvotajām biešu talkām.

Skanēja mūzika, notika dejas un sarunas. Koncertprogramma esot bijusi paredzēta līdz pat pulksten pieciem no rīta, bet diemžēl es to nepiedzīvoju, jo nācās doties atpakaļ uz Rīgu. Atvadījos no jauniegūtajiem paziņām un konstatēju, ka esmu ieguvusi vēl pāris labu iespaidu un pozitīvu noskaņojumu. Tagad droši skaidrs ir tas, ka šādus pasākumus apmeklēt ir ne tikai interesanti, bet arī noderīgi organismam, jo svaigs gaiss dod enerģiju un vēl nevienam par ļaunu nav nācis.

www.iCelo.lv šajā nedēļas nogalē iesaka:

Apgūt skeitborda trikus

18. jūnijā interesenti var doties uz Skeitborda dienas pasākumu skeitparkā "Troja" (Rīgas, Bauskas 143). Tur notiks bezmaksas skeitborda apmācības gan puišiem, gan meitenēm. Skeitborda entuziasti savu pirmo vai jau kādu sarežģītāku triku varēs iemācīties Latvijas labākā skeitbordista Madara Apses un citu Boards.lv komandas braucēju uzraudzībā. Apmācības sākas plkst. 12.00, iepriekš jāpiesakās uz e-pastu: skate@boards.lv. Vieta: skeitparks "Troja" (Rīgas, Bauskas 143).

Degustēt sieru Zemgales un Kurzemes pūtēju orķestru svētkos Tukumā

18.jūnijā Tukumā risināsies Zemgales un Kurzemes pūtēju orķestru svētki. Jau no 11.00 rītā pilsētā būs Zāļu tirdziņš, kurā varēs pīt un veidot Jāņu vainagus un pušķus, nogaršot sieru vai vienkārši atpūsties, klausoties orķestru spēlēto mūziku un skatoties "Lustes" un TDA "Svītas" dejotāju sniegumā. Diena noslēgsies Durbes estrādē ar svētku koncertu plkst. 17.00.

Skriet. Vismaz Līgas un/ vai Jāņa dēļ

17. jūnijā pl. 12:00 Jelgavā notiek Jāņu un Līgu skrējiens. Skrējienā tiek aicinātas pieteikties komandas 4 cilvēku sastāvā (komandas kapteinis Līga vai Jānis). Starts pie Pārlielupes "Maxima", finišs pie Pilsētas Pasāžas "Maxima". Pieteikšanās pa tālruni: 9132310, 9659096 vai pasākuma dienā līdz plkst. 11.00.

Rokkoncerts Liepājā

17. jūnijā grupa "Līvi" svin savu 30. gadu jubileju kopā ar draugiem - IGO, Juri Pavītolu, "Liepājas Brāļiem", grupu "The Hobos", Tomasu Kleinu ar savu jauno grupu, Fēliksu Ķiģeli un "Bet Bet", īpašais viesis Roberts Zīle. Plkst. 12.00 notiks tikšanās ar tagadējiem un bijušajiem Līvu dalībniekiem un autogrāfu dalīšana.

Plkst.18.00 koncerts koncertdārzā "Pūt, vējiņi!". Koncertu vada Žaklīna. Pēc koncerta dejas kopā ar grupu "Bet Bet".