Skandāls ap nacisma simboliku Ņujorkas metro

FOTO: Publiciātes foto

Pēc sūdzībām no Ņujorkas metro izvāktas reklāmas televīzijas seriālam «The Man in the High Castle» («Vīrs augstajā pilī»), kurās redzama nacisma simbolika. Uzņēmuma «Amazon» seriāls stāsta par alternatīvu pasauli, kurā Amerikas Savienotās Valstis pēc Otrā pasaules kara pārvalda nacistiskā Vācija un Japāna.

Seriāla reklāmās bija redzams ASV karogs ar nacistu ērgli un krustu zvaigžņu vietā, kā arī Japānas impērijas karogs. Reklāmas klāja metro vagonu sienas, griestus un sēdekļus.

Par reklāmu novākšanu iestājās Ņujorkas štata gubernators Endrjū Kuomo. Viņam pievienojās Ņujorkas mērs Bils de Blāzio. Viņš norādīja, ka seriāla reklāmas ir «bezatbildīgas un aizvaino Otrā pasaules kara un holokausta izdzīvotājus, viņu ģimenes, kā arī neskaitāmus ņujorkiešus».

«Amazon» norādījis, ka seriāls būs augstas kvalitātes, provokatīvs un «raisīs diskusiju», bet seriāla reklāmas plakātus nav komentējis.

«The Man in the High Castle» radītājs un producents Frenks Spotnics žurnālam «Entertainment Weekly» stāstījis, ka saprot cilvēku bažas par reklāmām, bet «Amazon» bijis grūti tās izveidot.

Spotnics atzīmēja, ka seriālam ar šādu tēmu ir ļoti grūti izveidot gaumīgu reklāmu. Viņš arī norādīja, ka pats nebūtu ieteicis bez jebkāda konteksta izvietot reklāmas ar nacisma simboliku.

«Ja viņi būtu prasījuši man, es būtu ieteicis viņiem to nedarīt. Seriāla kontekstā var saprast, kāpēc šie simboli tiek lietoti, bet vienkārši izlikt reklāmas bez konteksta bija neveiksmīgi,» atzina seriāla veidotājs.

Pēc Filipa K.Dika romāna veidotā seriāla plakāti, kuros nacisma simbolikas nav, metro atrodas vēl joprojām.

Uz augšu