Tā ir sanācis, ka visi pirmie četri Ņujorkas dendiju «Interpol» albumi TVNET slejās ir aplūkoti - sākot ar spilgto debiju «Turn On The Bright Lights» (2002. gadā), beidzot ar 2010. gada plati «Interpol» pēc kuras no grupas aizgāja oriģinālā sastāva basģitārists Karloss Denglers (Carlos Dengler). Pēc ilgākas pauzes vīri šogad atgriežas ar piekto albumu, un arī šoreiz TVNET piedāvā īsu jaunā ieraksta vērtējumu.
«Interpol» atgriežas ar «El Pintor» (3)
Interpol «El Pintor»
(Matador)
8/12
Līdzīgi kā iepriekšējais albums, arī šis («El Pintor» spāņu valodā nozīmē «Gleznotājs») ierakstīts Ņujorkas studijā «Electric Lady Studios», kā arī «Atomic Sound» studijā Ņujorkā. To producējusi pati grupa, kopā visu miksējis vīriem jau labi zināmais Alans Molders (My Bloody Valentine, The Smashing Pumpkins), savukārt pēc viņa ieteikuma kā inženieris pieaicināts britu speciālists Džeimss Brauns (Foo Fighters). «Mēs pajautājām Alanam, kura inženiera darbu viņš labprāt miksētu, un viņš ieteica Džeimsu Braunu,» stāsta grupas ģitārists un visu rifu autors Daniels Keslers (Daniel Kessler). «Viņš, kā izrādījās, dzīvoja netālu no manis Bruklinā, mēs satikāmies pie kafijas, un man uzreiz kļuva skaidrs, ka viņš ir īstais vīrs šim darbam.»
Pēc pēdējā izdotā albuma, plates veicināšanas tūres un palikšanas trijatā, ģitārists Keslers, solists Pols Benkss (Paul Banks) un bundzinieks Sems Fogarino (Sam Fogarino) nolēma iepauzēt. Benkss, izmantojot šo starpbrīdi, 2012. gadā izdeva savu otro solo albumu «Banks», koķetēja ar hiphopu miksteipā «Everybody On My Dick Like They Supposed To Be», taču jau drīz pēc tam sazinājās ar Kesleru, lai atsāktu radošo procesu ar jaunām «Interpol» dziesmām. Bundzinieks Fogarino pauzi izmantoja, lai izveidotu projektu «Empty Mansions» kopā ar «Jesus Lizard» ģitāristu Duanu Denisonu (Duane Denison) un «Secret Machines» mūziķi Brendonu Kērtisu (viņš šobrīd ir «Interpol» tūres mūziķis), savukārt Daniels Keslers Bruklinā atvēra jūras velšu restorānu.
Uz gatavām Daniela ģitāras partijām Benkss pats piespēlēja basa partijas, un pēc tam lipināja klāt melodijas un vārdus. «Pols, izrādās, ir fantastisks basists,» stāstot par ierakstu sesijām, atklāj Fogarino. «Mēs bijām domājuši piesaistīt jaunu basistu, taču Pols izdomāja tik labas partijas, ka tā tās arī atstājām.»
Tikai smalks «Interpol» mūzikas pazinējs, manuprāt, var saskatīt kādas niansētas atšķirības Benksa un grupu pametušā Karlosa Denglera basa spēlē. Arī viss jaunais albums skanējuma ziņā būtiski neatšķiras no iepriekšējiem grupas veikumiem - tās pašas reverbrētās, gaisīgās ģitāras, dziļais Benksa baritons, kurš vēl joprojām ļoti atgādina Ianu Kērtisu («Joy Division»).
Kopumā «El Pintor» ir solīds, gana kvalitatīvs atgriešanās albums ar pietiekoši labām dziesmām, taču neesmu drošs vai ar šo plati grupa iemantos jaunus fanus. Lai arī ieraksts saņēmis diezgan labas atsauksmes (izņemot «Pitchfork» (5.9/10)), manuprāt, tas atsedz vienu lielu problēmu, proti, šī
«Interpol» radošā metode lēnām sāk sevi izsmelt.
Lai turpinātu rezonēt, ir mazliet jāmainās.
No otras puses, ja esi uzticīgs «Interpol» radītajai, savdabīgajai Ņujorkas pilsētas nakts ainu un ainiņu noskaņai, jaunais «Gleznotājs» to sniedz. Varbūt ar to pilnīgi pietiek.
Labākās dziesmas: «Anywhere» un «Tidal Wave».
Izdošanas datums: 08.09.2014.