Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Starptautiskajā tūrisma izstādē Berlīnē liela interese par «Rīgu 2014»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: JOHN MACDOUGALL / AFP

Vakar, 9.martā, darbu beidza viena no nozīmīgākajām nozares izstādēm Eiropā - «ITB 2014», kur Latvijas nacionālais stends baudīja lielāku ievērību nekā citkārt.

«Vācijas medijos ir plaši izskanējusi informācija par Rīgu - Eiropas kultūras galvaspilsētu šai gadā. Tāpēc interese par mūsu stendu bija jo īpaši liela un vai katrs, kas uz to atnāca, interesējās par mūsu galvaspilsētas šā gada programmu, iespēju atbraukt u. c.,» atzīst Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma tirgus speciāliste Anita Priedīte.

Stends, kura pavasarīgi zaļais veidols ar nacionālo tūrisma saukli «Latvia. Best Enjoyed Slowly» (Izbaudi Latviju nesteidzoties!) ir jau labi pazīstams, atradās Ziemeļu zālē, taču, pēc mūsu pārstāvju vārdiem, tajā nebija nekā no ziemeļnieku atturības vai klusuma. Stends tika aktīvi apmeklēts gan profesionāļu dienās, gan arī brīvdienās, kad izstāde bija atvērta plašai publikai.

Tūrisma aģentūras «Latvia Tours» pārdošanas vadītāja Astra Lejasstrauta stāsta: «Izstādi vērtēju ļoti pozitīvi no dažādiem viedokļiem. Latvijas stends atradās ideālā vietā, un, strādājot izstādē trīs dienas, paguvām izdarīt ļoti daudz. Apmeklētāju bija vairāk nekā citus gadus, un notika pat tās profesionālās tikšanās, par kurām nebijām iepriekš cieši vienojušies. Apmēram viena trešdaļa tikšanos bija ar jauniem potenciālajiem sadarbības partneriem, divas trešdaļas sarunu tika risinātas ar jau esošajiem biznesa partneriem. Kopumā lietišķo sarunu bija vismaz divdesmit piecas.»

Pēc «Latvia Tours» pārstāves vārdiem, sarunas ar vāciešiem lielākoties bijušas divos virzienos - pirmkārt, «Rīga 2014» un iespējas to apmeklēt, un otrs - latviešu puses piedāvājums interešu grupām, kādu Vācijā ir daudz un mūsdienās kļūst arvien vairāk.

Latvijas stendā tika piedāvāti dažādi tūrisma materiāli, tostarp TAVA izdotā kultūras tūrisma brošūra vācu valodā, «Rīga 2014» avīze ar kultūras galvaspilsētas programmu un karte ar dažādo Rīgas gada sarīkojumu norises vietām. Kaut gan avīze un karte ar kultūras norisēm bija angļu valodā, tomēr tas nemazināja interesi par šiem izdevumiem un gandrīz visi uz Berlīni līdzi paņemtie materiāli tika izdalīti.

Vidzemes tūrisma asociācijas pārstāve Anna Kupča uzsver: «Gan plašai sabiedrībai domātajās izstādēs Hamburgā un Minhenē, gan «ITB» Berlīnē varēja skaidri redzēt, ka vāciešiem interese par Latvijas piedāvājumu ir liela, un man gribas ticēt, ka tūristu skaits no šīs valsts augs.»

Pēc Annas Kupčas vārdiem, vācieši ļoti atzinīgi novērtējuši vidzemnieku paveikto velotūrisma attīstībā. Vidzemes tūrisma asociācijas sagatavotās velotūrisma kartes esot kvalitatīvas un parocīgas lietošanā un rada sasaisti ar kopīgo velomaršrutu tīklojumu Eiropā.

Savukārt Eva Staltmane no lauku tūrisma asociācijas «Lauku ceļotājs» novērojusi vāciešu intereses pieaugumu par lauku tūrēm, kas ietver kontaktus ar vietējiem cilvēkiem. Proti, vāciešus saistot braucieni, kas piedāvā ēdienu degustācijas, dod iespēju tūristiem pašiem iesaistīties ēdiena gatavošanā un apgūt dažādus amatus. «Bija prieks, ka strādājam pareizā virzienā,» neslēpj Eva Staltmane.

Tradicionāli izstādē «ITB» visas trīs Baltijas valstis rīko kopīgu preses konferenci. Arī šogad tāda bija, un Anita Priedīte stāsta, ka zāle, kurā tā notikusi, bijusi piepildīta jau pirms sākuma. Katra valsts sniedza savu prezentāciju, un no Latvijas puses pēc TAVA direktora Armanda Slokenberga īsas uzrunas uzstājās TAVA tūrisma mārketinga vecākā eksperte Madara Brūvere. Arī preses konferencē Latvijas puses galvenais uzsvars tika likts uz Rīgu - Eiropas kultūras galvaspilsētu un tās programmu šai gadā.

Preses konferencei īpašu dzirksteli piešķīra lidsabiedrības «airBaltic» piedalīšanās, kas deva iespēju diviem žurnālistiem izlozēt braucienu uz Rīgu.

Nepalaid garām!

Uz augšu