Kāpēc tev šķita būtiski par šīm personībām stāstīt, izmantojot, kā tu pats iepriekš esi teicis, «dokumentālo mistifikāciju»? Tas tomēr no skatītāja prasa jau zināmu sagatavotību un priekšzināšanas par šiem abiem cilvēkiem, kuri, būsim godīgi, neņemot vērā pasaules mērogu, Latvijā nav īpaši populāri.
Pirmkārt, ir bijušas jau vairākas dokumentālās televīzijas filmas gan par Sergeju Eizenšteinu, gan Jesaju Berlinu. Tādēļ mēģināt vēlreiz parādīt, ka varam izveidot paši savu dokumentālo filmu, nevarētu būt mūsu mērķis. Izvēle strādāt šādā manierē ir vairāk saistīta ar intrigu, ko veido viņu dzīves.
Viņi abi nāk no Rīgas, vienā laikā to pamet un pēc ļoti ilga perioda satiekas vēlreiz. Turklāt šī tikšanās reize, kas notiek īsi pirms Eizenšteina nāves, savā ziņā atgriež viņus atpakaļ vietā, kas abiem ir kopīga – Rīgā.
Tas ir brīdis, kas saista arī mūs, kas skatās vēsturē, ka varbūt aiz oficiālajām biogrāfijām ir slēpies vēl kaut kas, kādas kaislības, emocijas. Kaut kas tāds, ko nevaram ieraudzīt, lasot ierakstu «Vikipēdijā» vai vēl kaut kur. Gandrīz neviena «runājošā galva» mums nevarētu izstāstīt to, ko vēsta šī filma. Tā pastāstīs arī dažādas, varētu pat teikt, pikantas, traģiskas un ļoti intīmas epizodes viņu abu dzīvēs.
Mēs nodarbojamies ar šo vēsturisko rekonstrukciju, lai nonāktu tiešā Eizenšteina un Berlina tuvumā. Ir aktuāls jautājums – kā pietuvināt skatītāju dokumentālajam kino? Skatītājs kaut kā izvairās no tā, un arī, kā teici, no šīm divām personībām. Bet viņi, iespējams, ir izcilākie cilvēki, kas nākuši no Rīgas. Tāpēc mēģinu veidot filmu, kas gan spēj piekļūt skatītājam, gan apliecināt šo abu cilvēku nozīmi šeit.