1988. gads. Režisors Mihails Kublinskis. Režisora Mihaila Kublinska «Indrāni» tapa Trešās Atmodas laikā - 1988. gadā, kas bija arī Rūdolfa Blaumaņa 125. jubilejas gads. Laikā, kad tik svarīga bija savu sakņu, savas zemes saimnieka apjauta. Tā bija traktēta kā ļoti spēcīgu individuālu raksturu savstarpējo attiecību drāma perfekti izstrādātā lakoniskā formā. Liels nopelns izrādes vizuālajā risinājumā bija Gunāra Zemgala scenogrāfijai.
Rita Melnace: «Izrādes dominante bija veco Indrānu tikumiskā stāja, zemes kopēju ētika un traģiskā atskārsme, ka jauno paaudzi vada tikai auksts aprēķins.
Par Kārļa Sebra Indrānu tēva un Veltas Līnes Indrānu mātes tēlu smalko niansētību un dvēseļu vibrāciju noteikti varēja teikt to pašu, ko Rūdolfa Blaumaņa laikā par pirmatveidotājiem Jēkabu Duburu, Aleksi Mierlauku un Bertu Rūmnieci, – tikai izdzīvotus 80. gadu teātra mākslas valodā.»
Lilijas Dzenes liecība, šos «Indrānus» vērtējot, ir kā sava veida pravietojums: «K.Sebra Indrānu tēvs nāk uz skatuves, nesdams līdzi šodienas lauku posta ainu. Kas ir noticis ar Indrāniem? Ceplis ir uzcelts, kūpēdams un smirdēdams tas saindē gaisu, mājas ir sabrukušas, ieaugušas nātrēs un krūmos, krusti nolauzti kā vecā Indrāna, tā Edvarta kapu vietās. Ar visu savu vareno un patētisko aktiera spēku šis Indrāntēvs sauc no kapiem senču garu, lai tas nestu zemei jaunu svētību, lai atjaunotos lietu kārtība.»
Arī Mihails Kublinskis ārkārtīgi lielu vērību ir pievērsis precīzi izrunātam autora vārdam, tieši tā, kā tas ir Blaumanim. Un, protams, lietām - rekvizītiem personāžu rokās. Tas zāģis, kuru izrādē asina Noliņš un kuru malā nolikt pavēl Indrānu tēvs, bija K. Sebra tēva zāģis. Dvielītis uz gultiņas gala ar padzisušajiem izšūtajiem iniciāļiem – varēja nojaust, ka tas ir Indrānu mātes - aktiera mātes roku darbs...