Tad jau tiešām sanāk, ka labāk strādāt tad, kad nedaudz līņā.
Pašam materiālam noteikti labāk. Pašam tēlniekam, protams, nav tik komfortabli – nevari sauļoties.
Kad ziemā ledus skulptūru festivālā Jelgavā runāju ar tavu kolēģi Kārli Īli, viņš teica, ka viņam vislabāk patīk strādāt tieši ar ledu, jo tas esot ļoti tīrs darbs – ūdens vien ir. Ar smiltīm esot tā, ka jāsēž dubļos un jātaisa tā māksla.
Nu nav jau arī tik traki. Varbūt man vienkārši ir paveicies, jo esmu trāpījusies tādos saulainos smilšu festivālos. Man ļoti patīk, ka pie viena vari nosauļoties un pastrādāt. Ar ledu strādājot, tie laika apstākļi tomēr ir skarbāki.
Tad tev savukārt vairāk patīk strādāt tieši ar smiltīm?
Es varētu teikt tā – pēc darba procesa man labāk patīk strādāt ar smiltīm, bet pēc tā, ko var uztaisīt, – ar ledu. Smiltis tomēr diktē noteikumus, pie piramīdas principa ir jāpieturas.
Visam jāturas kopā un neko pielīmēt un uzaudzēt nav iespējams, kā to var izdarīt ar ledu. Taču darba process noteikti ir patīkamāks. Man vispār patīk siltums, tādēļ arī patīk strādāt saulītē.
Tēlniekiem ir tiešām plaša izvēle, uz kuru pusi specializēties – akmens, koks, metāls, ledus, smiltis... Kas tev ir tuvāks?
Pēdējos divos gados diezgan daudz sanāk strādāt ar ledu un smiltīm, bet man pašai ļoti patīk metāls. No tā es taisu savus darbus vai pasūtījuma darbus metināšanas tehnikā. Tas man patīk labāk, jo no metāla var uztaisīt daudz ažūrākas lietas. Tādas, ko nevar uztaisīt pat no ledus. Un otrs materiāls, kas man ļoti patīk, ir stikla šķiedra, no kā taisu darbus savām personālizstādēm. Man patīk, ka šo materiālu var krāsot. Agrāk, kad vēl mācījos «rozentālos» (Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā – red. piez.), biju tuvās attiecībās arī ar gleznošanu, līdz ar to man patīk tas, ka skulptūrām var likt klāt arī krāsu.