Tāpēc jau jaunajiem dziedātājiem arī īpaši jāmācās sevis pasniegšana uz skatuves. Ieraksti mūsdienās vairs nav primārais peļņas avots. Tagad svarīgāki ir koncerti.
Problēma ir tāda, ka daudziem tā šķiet tāda viegla lieta – aiziešu, nodziedāšu, dabūšu pirmo biļeti šovā un tad mani dievinās visos lauku klubos. Tā tas arī paliek – lokāli. Te tu vari būt slavens, bet ārpus – neko nevari izdarīt pret tiem melnajiem. Es gan ar baltu skaudību skatos, kā veicas mūsu operdziedātājiem. Vairāki ir iegājuši starptautiskajā tirgū. Arī divi diriģenti strādā spīdoši, ir iekļuvuši jau pasaules elitē! Gan (Mariss) Jansons, gan (Andris) Nelsons. Izrādās, ka no tādas mazas Latvijas tomēr var nākt vairāki izcili starptautiska mēroga talanti. Bet popmūzikā – nē. Kaut kas mums te nav kārtībā.
Turpinot par ierakstiem, jūsu radošā biogrāfija sakrīt ar šīs industrijas apmēram 60 gadiem – ar tās uzplaukumu, norietu, pārmaiņām. Tagad tai pienācis īpašs pārmaiņu laiks.
Elektronika diktē savus noteikumus, bet ne vienmēr tos labākos. Daudzi ir atzinuši, ka labāki ieraksti bija tajā laikā, kad vēl rakstījām ar šauro lentīti. Kad nebija iespējas neko samontēt, samainīt. Tagad jau vispār ir nonācis tik tālu, ka dziedātājs studijā iedzied šķībi, saka, ka pārdziedās, bet skaņu inženieris pasaka, ka nevajag – pabīdīs tur visu tā, kā vajag! Es atceros, ka mēs savulaik veicām dzīvo ierakstu uzreiz kopā ar visu orķestri. Tehnika, protams, ir laba lieta, bet tagad tas jau ir aizgājis otrā galējībā. Un tie lielie meistari nekad arī neatļausies uzstāties uz fonogrammām. Krievijā tas skaitās pieņemami, bet amerikāņi to neatļaujas. Taču arī te ir koks ar diviem galiem. Pats esmu to izbaudījis uz savas ādas – aizej uz televīziju un pasaki, ka spēlēsi dzīvajā! Neviens to negrib, jo tad jāliek visādi mikrofoni un tamlīdzīgi. Kas iznāk? Vinnē tas, kurš ir uzstājies ar fonogrammu, jo ekrānā skan labāk, kamēr man pazūd viens instruments, tad otrs... Taču viena lieta nav mainījusies – uzvar tas, kuram ir melodija! Populārākie hiti ir melodiski. Latvijā tos var saukt arī par šlāgeriem. Un es gribētu redzēt, ko viens dziedātājs darītu bez tiem šlāgeriem. Arī Vaikule saka, ka koncerts nav izdevies, ja viņa nenodzied manu veco gabalu «Ješčo ņe večer». Arī pats to jūtu, izejot pie publikas. Es negribu spēlēt tos meldiņus, bet man ir pielipināti vairāki tādi, kurus vienkārši nedrīkst nespēlēt, jo uz mani zālē skatās tik žēlabaini... Nekā slikta jau tajā nav. Frenks Sinatra arī visu mūžu dziedāja savu «New York, New York». Un kāpēc tad nepārmet operdziedātājiem?