Viņš arī ir no radošās sfēras?
Man jau liekas, ka ikviena sfēra var būt radoša. Arī sports.
Šo izstādi bez fona informācijas cilvēki varētu arī līdz galam neizprast. Kārtējās ar datoru apstrādātās smukās bildes... Sanāk, ka mūsdienu mākslā arvien lielāka nozīme ir sākotnējai fona informācijai?
Protams, izlasot informāciju, rodas priekšstats un lielāks pārsteiguma efekts par to, kā tas darbs ir izdarīts. Bet manuprāt bildei ir jānes pietiekami daudz informācijas arī pašai par sevi. Lai tu varētu paskatīties uz bildi un būtu pilnīgi vienalga, kā tas ir tapis. Lai ir interesanti šā vai tā.
Tu tos jaunos radošos cilvēkus esi uztaisījis tādus ļoti monumentālus. Tas tika darīts apzināti?
Man ļoti patīk eksperimentēt, un pie šāda rezultāta nonācu tieši tādā ceļā. Tas monumentālisms mani ļoti iepriecināja. To arī vēlos saglabāt, jo tas vēl vairāk pastiprina ideju par šo cilvēku izcelšanu. Par to, ka viņi jau sevi ir pierādījuši, ir kaut ko sasnieguši. Tā ideja tādējādi kļūst daudzšķautņaināka, dziļāka.
Pašu pirmo šīs jaunās stilistikas attēlu biji, ja nemaldos, publicējis savā «Facebook» profilā. Tas nebija portrets, nebija tik monumentāls, tā bija kādas meitenes bilde, bet izskatījās tāpat ļoti interesanti.
Tas bija pirmais tests. Iešāvās prātā ideja par negatīva bildēšanu, pamēģināju, sanāca, sapratu, ka tas būs kaut kad jāturpina. Tagad jau tas tapa mērķtiecīgi, ar lielāku izpēti, lielāku sagatavošanos tīri tehniski. Tagad, skatoties internetā bilžu galerijas, cilvēki velk paralēles ar vienu čehu fotogrāfu, kurš it kā līdzīgā veidā ir darbojies jau deviņdesmitajos gados. Taču viņam tas process ir pavisam savādāks. Viņa mērķis ir radīt tēlus no nulles – nokrāsot cilvēkus melnus un tad akcentēt baltās vietas. Savukārt es portretēju konkrētus cilvēkus, izgaismoju tumšos plankumus un otrādi. Būvēju tādu dzīvo skulptūru, bet tā, lai cilvēks būtu atpazīstams. Varbūt viņš nav tik atpazīstams, kā ir ierasts, bet tajā arī ir sava veida burvība.