1941. gada 10. novembrī Transporta problēmu zinātniskajā konferencē ar zinātniski pamatotu ziņojumu kā Transporta ministrijas pārstāvis uzstājās iepriekšminētais doktors Vins un sīki izklāstīja savu viedokli par paplašināta izmēra sliežu ceļiem. Izskatot vilciena galvenos tehniskos parametrus, sliežu platumam esot 4000 mm, Vins apskatīja vagonu izmērus, kravnesību, lokomotīvju jaudu, bremzēšanas problēmas utt. Izrādījās, ka 4000 mm nemaz nav noteicošais sliežu platums un pieņemams jebkura platuma sliežu ceļš intervālā no 1435 mm līdz 4000 mm, piemēram, 2500 mm vai 3000 mm. Tiek uzskatīts, ka, izlasot tieši šo ziņojumu, kas publicēts žurnāla Großdeutscher Verkehr (Lielvācijas transports) 1942. gada janvāra numurā, fīrers sīkāk uzzināja par platsliežu dzelzceļu.
Smagais stāvoklis Austrumu frontē 1941./1942. gadā, vācu dzelzceļa ritošā sastāva katastrofālais stāvoklis Krievijā (stiprā sala dēļ nedarbojās ap 70% lokomotīvju), kā arī domstarpības Transporta ministrijā bija patiesie iemesli, kādēļ jauno platsliežu līniju apspriešana joprojām kavējās. Tikai 1942. gada 24. maijā fīrera štābā notika tikšanās ar reihsministru Špēru, Reihskancelejas vadītāju Bormanu un satiksmes ministru Dorpmilleru, kam Hitlers lika pēc iespējas īsākā laikā piedāvāt jaunā platsliežu dzelzceļa plānus un dokumentāciju.
Vēlāk klātesošie atcerējās, ka Hitlers, personīgi zīmējot, Dortmilleram kartē parādījis, kur jābūt uzbūvētām dzelzceļa līnijām ar četrus metrus platām sliedēm. Hitlers teicis, ka tādā gadījumā, ja vagons būtu sešus metrus plats, centrālās ejas abās pusēs varētu izvietot ērtas kupejas. Vagona augstumu fīrers paredzēja aptuveni 4,5 – 5 m, lai varētu izbūvēt divus stāvus, kas katrs būtu 2 – 2,5 metrus augsts. Restorānvagoni, piemēram, būtu vienstāvīgi, 30 metrus gari, sešus metrus plati un piecus metrus augsti – kā palielas banketu zāles. Hitlers vēlējās, lai kartē tiktu iezīmētas vairākas divvirzienu sliežu trases galvenajos maršrutos, turklāt preču vilcieniem galvenajos maršrutos bija jākursē pa citām sliedēm nekā pasažieru. Papildus bija jāuzbūvē vēl trīs trases: austrumi – rietumi, ziemeļu trase līdz Urāliem un dienvidu trase līdz Kaspijas jūrai. Fīrers bijā tā aizrāvies, ka Dortmilleram prasīja tūlītējus aprēķinus, kuros sanāca, ka jauno izmēru preču vagons varētu vest apmēram 100 tonnu kravas, bet kravas vilciena sastāvs tikpat daudz, cik vidējs kravas kuģis ar 3000 tonnu ietilpību. Hitlers ironizēja, ka šādam vilciena sastāvam atšķirībā no kuģa nebūs nekādu draudu no zemūdenēm.