Šogad ikgadējo SEB stipendiju glezniecībā par darbu "Dievmāte un šūnu medus" (2018) saņēmusi talantīgā Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Glezniecības apakšnozares maģistrantūras programmas 2. kursa studente Anna Pommere. Aicināju jauno gleznotāju uz sarunu par vizuālās mākslas perspektīvu, par gleznu vērtību, par jauno gleznotāju iespēju pelnīt ar šo arodu u.c. Arī par mūziku, jo Anna darbojas arī indīmūzikas apvienībā "Eskimo".
Sāksim ar glezniecību. Esi saņēmusi pirmo atzinību, vai ir sajūta, ka ar gleznotāja profesiju, ja tā to var nodēvēt, viss šajā valstī būs kārtībā? Sarunā ar galerijas "Birkenfelds" vadītāju Tomu Zvirbuli sajutu zināmu skepsi par esošo situāciju mākslas tirgū, no viņa skatpunkta raugoties, acīmredzot jauno gleznotāju darbi tirgū nav īpaši pieprasīti un viņš ir bažīgs, ka LMA absolventi var kļūt par potenciāliem bezdarbniekiem.
Tieši šodien lasīju "Rīgas laikā" (maijs, 2018) rakstu, kas izklausās pēc izmisuma kliedziena, sakarā ar to, ka muzejam nav līdzekļu iegādāties jauno mākslinieku darbus... Ir arī zināms, ka Latvija ir vienīgā Eiropas valsts, kurai joprojām nav sava mūsdienu mākslas muzeja. Pati tikko pabeidzu akadēmiju un sāku meklēt darbu mākslas pedagoģijas jomā. Man piedāvāja vienā atzītā mākslas skolā kļūt par direktora vietnieci, jo man ir arī filozofijas bakalaura un maģistra grāds, taču es attiecos, jo gribu vairāk būt saistīta tieši ar mākslu. Pārējās skolas, kurām nosūtīju savu CV, pagaidām neatbild vai arī atbild, ka vakanču neesot. Akadēmijas gadu laikā ļoti palīdzēja piedalīšanas Jarmarkā [mākslas gadatirgus - aut.], tur manus darbus pirka pietiekoši labi un par labām cenām. Pēc Jarmarkas apmeklēšanas pircēji varēja uzzvanīt arī privāti, dažreiz pat pēc pusgada, gada, lai apjautātos, vai konkrēts darbs jau ir/nav pārdots. Tagad nezinu, kā būs, jo Jarmarkā vairs piedalīties nevarēšu (jo neesmu vairs LMA studente).