Trešdien, 17. oktobrī, galerijā "Bastejs" tiks atklāta mākslinieka Rituma Ivanova (1968) jaunā izstāde "White Light / Baltā gaisma", kurā portretu meistars, kurš šajā dienā svin apaļu jubileju, izmēģinājis roku nedaudz citā ampluā. "Katra izstāde ir kaut kas cits, katrs mēs savu publisko tēlu veidojam citādāk. Līdz šim esmu bijis vairāk gleznotāja ampluā, bet pašlaik mani ieinteresējusi cita telpa, cita atmosfēra," atklāj mākslinieks, laipni izrādīdams savus jaunos darbus darbnīcā Andrejsalā.
Kad tiekamies Ivanova gaismas pielietajā darbnīcā, kas izvietota vienā no Andrejsalas ēkām trešajā stāvā ar skatu uz Daugavu, sagatavošanās izstādei rit pilnā sparā - uz grīdas salikti neliela formāta tēli - sejas, kas tiks pielīmētas uz tumšiem koka paliktņiem un kuras gaismā atklājas dažādos noskaņojumos. Top arī lielāka un mazāka formāta melnbalti ogles zīmējumi, kuri turpat lejā darbnīcā tiek ierāmēti, sagatavoti eksponēšanai. Šajos darbos mākslinieks pēta, kā tajos transformējas gaisma.
"Manu gleznu zīmējums ir bijis plaknē, un man vienmēr ir bijusi interese, kā darbu iznest ārpus plaknes, sekoja arī piedāvājums radīt nelielu skulptūru - juvelierizstrādājumu, man radās ideja par gredzenu, uz kura varētu būt seja, un tad sāku vairāk domāt par reljefa skulptūrām," viņš stāsta. "Mani arī agrāk ir aizrāvuši renesanses laika meistaru ciļņi, fascinējuši marmora darbi."
Blakus nelielajiem reljefa portretiem, kuros atpazīstami tēli, kas jau izmantoti mākslinieka darbos, tapuši un top arī ogles zīmējumi.
"Tehniski mani interesē fotogrāfiska precizitāte, sajūta, ka pats esi klāt," viņš stāsta, norādot uz jau ierāmētu zēna portretu. "Tas ir tāds kā brīnuma efekts - tā it kā ir plakne, bet tā rada klātesamības sajūtu. Darbos attēloti dažādi vecumi, dažādi stāvokļi. Šis konkrēti atspoguļo jaunību, nevainību, svaigumu, dzidrumu, tiešumu...