Decembrī uzreiz divās izstāžu telpās skatāmi gleznotājas Līgas Ķempes darbi - vēl līdz mēneša beigām kādu svētku dāvanu var atrast galerijā "M māksla" (Rīga Plaza 1. stāvā, Mūkusalas ielā 71), izstādei arī dots atbilstošs nosaukums - "Dāvana". Savukārt modes salonā "Amoralle" (Brīvības ielā 33, Rīgā) aplūkojamas Ķempes radītās Venēras - Sandro Botičelli iedvesmotas, izsmalcinātas kuplu sieviešu figūras. Liepājniece Ķempe deviņdesmito gadu sākumā bija pazīstama arī kā grupas "Palmolive" soliste, aktīva alternatīvās mūzikas popularizētāja, radio dīdžejs. Pēc Mākslas akadēmijas studijām jau ilgāku laiku viņa dzīvo Rīgā, Āgenskalnā, audzina dēlu un meitu, spēlē un arī tiesā futbolu, ļauj izmantot savu darbnīcu ziepju operas "Viņas melo labāk" filmēšanai un, protams, rada brīnišķīgus popsirreālisma mākslas darbus. Devāmies ciemos pie talantīgās gleznotājas.
Ienākot gaišajā telpā ar augstajiem griestiem, kas gluži kā radīta glezniecībai, uzreiz pie sienām ievēroju vairākus mākslinieces rokrakstu ilustrējošus darbus - nelielos rūķīšcilvēkus ar proporcionāli ķermenim pārlieku lielajām galvām, izsmalcinātus zīmuļa darbus, kas man nedaudz atgādina grafiķes Baņutas Ancānes maigo, atturīgo estētiku, savukārt uz molberta relaksēti nogūlusies viena no kuplajām sievietēm, kurai fonā brauc spēļu vilcieniņš, - Ķempes agrīnai daiļradei raksturīga figurāla glezna.
"2000. gadu sākumā gleznoju tikai kuplās meitenes, man pat diplomdarbs bija šāds,"
viņa stāsta. "Šiem darbiem bija diezgan liela piekrišana, veiksmīgi sadarbojos ar galeriju "Birkenfelds", taču ar laiku kaut kas manī mainījās, varbūt tas, ka dzīvē ienāca bērni, varbūt mana pieredze karikatūrā, un es sāku gleznot mazos cilvēciņus."
Līga smejoties atzīst, ka viņas talanta cienītāji sadalījušies divās daļās - vieniem patīk tikai kuplās meitenes, otriem mazie rūķīši. Ar šīm abām izstādēm gleznotāja vēlas satuvināt šīs "karojošās nometnes", vēlas parādīt, ka šie darbi ir viens vesels, viena mākslinieka redzējums.
Pēdējos gados, pēc vairāku cilvēku lūguma, viņa tomēr atgriezusies pie kuplo dāmu tēmas, tiesa, tagad šīs gleznas top jau nedaudz citā tehnikā. "Ja agrāk šis meitenes bija ekspresīvākas, vairāk ar triepieniem, tad tagad izmantotas plānākas un caurspīdīgākas krāsu kārtas, detalizētākas - vēlos iebāzt degunu katrā ādas krokā, tās ir telpiski apjomīgākas, pateicoties gaismēnām. Klāt nākusi arī metāla lapiņu izmantošana."