Franča Lehāra operete “Jautrā atraitne” visos laikos ir viena no vispopulārākajām operetēm pasaulē un ar nepārspētiem panākumiem un vairāk nekā 250 000 izrādēm 25 dažādās valodās ir skatāma visā pasaulē. Operetes teātra iestudējumu ar operdīvu Sonoru Vaici Hannas Glavari lomā varēs baudīt jau svētdien, 15. martā, VEF Kultūras pilī. Piedāvājam sarunu ar solisti Sonoru Vaici.
Sonora Vaice interesējas ne tikai par aktualitātēm mūzikas pasaulē, viņai ir savs viedoklis arī par klimata izmaiņām, tehnoloģiju attīstību un paaudžu atšķirībām.
Kādēļ, jūsuprāt, ”Jautrā atraitne” ir tik populāra un skatītāju iemīļota arī mūsdienās?
Labi darbi vienmēr ir populāri. Citreiz varbūt tie nav populāri uzreiz pēc to uzrakstīšanas, piemēram, “Traviata”, kuras pirmais iestudējums nebija veiksmīgs, bet mūsdienās visi par šo operu ir dzirdējuši. Liela nozīme, protams, ir tam, kāds ir izdevies konkrētais iestudējums, un, manuprāt, šis ir ļoti labs. Mums ir brīnišķīgs režisors Jānis Kaijaks un horeogrāfs Alberts Kivlenieks, kurš pat ezim dejot iemācīs, kā arī ļoti labs kolektīvs.
Publika grib redzēt kaut ko jautru un kvalitatīvu. Šis iestudējums ir klasisks, bet ar jautru ievirzi.
Un pats stāsts? Vai tas arī ir mūsdienīgs?
Operetes un operas vienmēr raksta par mīlestību. Tā vienmēr ir mūsdienīga tēma. Var jau būt, ka mūsdienās ir arī kāda jauna opera, kas ir arī par tādām tēmām kā, piemēram, dzīvnieku aizsardzība vai bizness (smejas), tomēr kopumā šādas tēmas tiek atstātas kino žanram.