Liela sabiedrības daļa, kas visu dala baltajos un melnajos, uz Ždanokas iekļaušanu starp izcilākajām Latvijas sievietēm reaģējusi diezgan asi. Īpaši neiedziļinoties. Īpaši skarbu viedokli sarunā ar LTV paudis Latvijas Tautas frontes pirmais priekšsēdētājs Dainis Īvāns.
"Tas ir derdzīgi. Un zaimojoši. Tas ir negodīgi pret tām sievietēm, kuras tur ir blakus minētas," par Ždanokas iekļaušanu grāmatā emocionāli sacīja Īvāns.
Tik tiešām, daudziem, kas piedzīvojuši Atmodu, Ždanokas, tāpat kā Alfrēda Rubika vai Arvīda Pelšes uzvārds nav savienojams ar vārdu "mūsējie".
Ja kā atskaites punktu ņemam integrāciju, cilvēku nedalīšanu pēc dzimumiem, rases, reliģijas un politiskās piederības, tad arī Tatjana Ždanoka tomēr ir mūsējā - viņas politiskie uzskati ir draudīgi mūsu valsts neatkarībai, taču, ja abstrahējamies no šiem uzslāņojumiem, galu galā Ždanoka ir tikai un vienīgi vēl viena Latvijas sieviete, kas cīnās par savu taisnību.
Ir acīmredzami, ka Latvijā notiek paaudžu maiņa, arvien skaļāk sevi piesaka tā dēvētā mileniāļu paaudze - gan mākslā, gan politikā ("Progresīvie"), kas vēlas noārdīt robežas, mainīt sistēmu, pārkārtot struktūru, ieviest neapdomīgu multikulturālismu, taču, kā teicis Platons, labākais un drošākais allaž ir zelta vidusceļš. Troksnis ir sacelts, sabiedrība diskutē un aug līdzi laikam, taču vienmēr ir jāpatur prātā arī konteksts. Vai Ždanokas iekļaušana grāmatā ir politiskais infantilisms, kā spēji izteicās Īvāns? Visticamāk, ka ne. Tā vienkārši ir veiksmīga, lai arī margināla provokācija.