Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Latvijā veidota sociālā kampaņa iegūst deviņas Kannu festivāla balvas

#StillSpeakingUp
#StillSpeakingUp Foto: Ekrānuzņēmums

No 21. līdz 25. jūnijam norisinājās ikgadējais starptautiskais Kannu lauvu radošuma festivāls (Cannes Lions International Festival of Creativity), kurā pēc ilgāka pārtraukuma balvas ir ieguvis arī Latvijā veidots projekts.

Šoreiz šo prestižo novērtējumu ir saņēmusi sociālā kampaņa žurnālistu aizsardzībai, kura tapa sadarbojoties Publicis Riga un Publicis Mexico komunikācijas aģentūrām.

Kampaņu, kas pazīstama ar tēmturi #StillSpeakingUp / #SeguimosHablando (Turpināsim runāt), aizsāka Publicis Mexico, lai palīdzētu bezpeļņas nevalstiskajai organizācijai Propuesta Civica aizsargāt žurnālistus, kas atmasko narkotiku karteļu ietekmi. 2019. gadā ar sociālā tīkla Twitter atbalstu viņi nodeva četru nogalināto žurnālistu profilus citu žurnālistu rīcībā, lai tie turpinātu iesākto drošākā veidā, neatklājot savu identitāti.

2020. gadā Publicis Riga komandā radās ideja kampaņas turpinājumam, "atdzīvinot" vienu no nogalinātajiem žurnālistiem Havjēru Valdesu (Javier Valdez) īpašā video uzrunā Meksikas prezidentam Andresam Manuelam Lopesam Obradoram (Andres Manuel Lopez Obrador). Video tapa Publicis Riga komandā, izmantojot dziļviltojuma (deepfake) datortehnoloģijas, apstrādājot stundām garus audio un video materiālus, kuros savulaik bija iemūžināts žurnālists. Šajā video uzrunā Valdess pieprasīja valdību aizsargāt žurnālistus. Publicis Mexico komanda strādāja ar žurnālista ģimeni, medijiem un influenceriem, iesniedzot valdībai petīciju.

Kampaņas apkopojuma video: 

Kampaņa ieguva plašu rezonansi Deutsche Welle, CNN, Aljazeera, The Guardian, Los Angeles Times, The Washington Post un citos globālajos medijos. Mediju spiediena rezultātā tika notiesāti seši žurnālistu slepkavas. Un kampaņa joprojām kalpo par platformu žurnālistiem, kas var runāt droši mirušo kolēģu identitāšu aizsardzībā.

#StillSpeakingUp Kannu festivālā iegūtās balvas:

• Grand Prix par pozitīvo ietekmi pasaulē kopumā (Grand Prix for Good)

• Zelta lauvas (Gold Lion)

- mērķētās komunikācijas apakškategorijā jaunās realitātes un balss aktivizēšana (Direct Lion / New Realities & Voice-activation)

- sociālo tīklu un influenceru komunikācijas apakškategorijā inovatīvs influenceru izmantojums (Social & Influencer Lion/Innovative Use of Influencers)

- kategorijā ilgtspējīgas attīstības mērķi (Sustainable Development Goals Lion)

• Sudraba lauvas (Silver Lions)

- sociālo tīklu un influenceru komunikācijas apakškategorijā kultūras atziņa (Social & Influencer Lion / Cultural Insight)

- mērķētās komunikācijas apakškategorijā kultūras atziņa (Direct Lion/Cultural Insight)

• Bronzas lauvas (Bronze Lions)

- kategorijā mediji (Media Lions)

- sabiedrisko attiecību apakškategorijās (PR Lion)

- tehnoloģiju izmantojums (Use of Technology)

- lobēšana (Public Affairs & Lobbying)

"Šis nozīmē dzīvošanu globālā pasaulē: mums ir kopīgi mērķi, kopīgas problēmas un galu galā kolektīvi risinājumi. Esmu patiesi pagodināts strādāt starptautiskā vidē, kas ļauj mums ātri reaģēt uz jebkuru ārvalstu klienta - piemēram, šajā gadījumā Propuesta Civica - izaicinājumu. Es īpaši lepojos, ka visu ieceri un izpildi esmu paveicis attālināti, no mūsu Latvijas biroja, strādājot burtiski dienu un nakti (ņemiet vērā laika starpību!) plecu pie pleca ar savu mīļāko draugu un kolēģi Djego Valahu (Diego Wallach) no Meksikas. Šodien nav svarīgi, kas jūs šķir no partneriem - Pilsētas kanāls vai Atlantijas okeāns. Mēs varam - un varēsim! - radīt vairāk zvaigžņu darbus tepat Rīgā," tā Publicis Riga radošais direktors Andrejs Tjukavkins.

"Tas ir vēsturisks sasniegums ne tikai Latvijas, bet arī mūsu reģiona komunikācijas aroda kopienai. Un mans lielākais gandarījums ir par pozitīvo ietekmi pasaulē, ko šīs kampaņas ietvaros ir panācis mūsu kopdarbs ar Meksikas kolēģiem. Es novēlu arī citiem panākt taisnīgumu un drošību ar komunikāciju nevis ieročiem," saka Publicis Groupe izpilddirektors Latvijā Jānis Pencis.

Nepalaid garām!

Uz augšu