“Clean R” no atkritumiem veidotā Ziemassvētku egle gūst ievērību Ķīnā, ASV un citviet pasaulē

TVNET
“Clean R” no atkritumiem veidotā Ziemassvētku egle gūst ievērību Ķīnā, ASV un citviet pasaulē
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 9
Foto: Publicitātes foto

Vides pakalpojumu uzņēmuma “Clean R” izglītojošā no pārstrādājamiem atkritumiem veidotā Ziemassvētku egle, kas 2021. gada 1. decembrī tika uzstādīta Rīgā, Līvu laukumā, ir iekļauta daudzu ārvalstu mediju, tai skaitā, “Forbes”, pasaules interesantāko egļu sarakstā. Turklāt “Clean R” egli mediji savā sarakstā pasaules egļu apskatā minējuši kā trešo interesantāko, uzreiz aiz Ņujorkas un Vašingtonas galvenajām Ziemassvētku rotām

Iespaidīgā egle Līvu laukumā tika uzstādīta “Clean R” sociālās kampaņas “Nenoroc nākotni mēslos!” laikā. Ar kampaņu un iespaidīgo egli uzņēmums vēlējās pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību apdomībai pirkumos, tostarp aicina uz racionālāku dāvanu izvēli svētku laikā, kā arī rosina iedzīvotājus aktīvāk šķirot atkritumus, kas ir pārstrādājami jaunās lietās. Taču ziņa ir aizceļojusi līdz pat ārvalstu medijiem Apvienotajā Karalistē, ASV un pat Ķīnā.

Prestižais ASV biznesa žurnāls “Forbes” ierindojis “Clean R” egli starp 22 pasaules iespaidīgākajām eglēm, kur tā ierindota līdzās tik slavenām eglēm kā ASV Nacionālā Ziemassvētku egle Vašingtonā, Anglijas karaliskās ģimenes egle Vindzorā un vēl daudzām citām centrālajām eglēm Portugālē, Hongkongā un citur. Sociālās kampaņas “Nenoroc nākotni!” ietvaros pēc vides pakalpojumu uzņēmuma “Clean R” pasūtījuma mākslas instalāciju radīja tēlnieks Haralds Gerts ar savu komandu.

Izmēros iespaidīgā – 9 metrus augstā egle rosina ikvienu aizdomāties par savu atbildību un rīcību, lai samazinātu atkritumu daudzumu un sekmētu to otrreizējo pārstrādi. Svētku egle veidota no tādiem pārstrādājamiem atkritumu veidiem kā plastmasas, metāla un papīra iepakojumiem, riepām, bioloģiski noārdāmajiem atkritumiem un elektroprecēm.

Ar tālruni nolasot QR kodu pie instalācijas, apmeklētājs tiek aizvadīts uz sociālās kampaņas interneta platformu www.nenoroc.lv. Tajā iespējams gan noskatīties īsus video par to, kā atkritumi pārvēršas materiālos un nonāk līdz pārstrādei jaunās precēs, gan arī iepazīties ar viegliem, bet efektīviem padomiem, kā ikviens, tikai nedaudz pamainot savus ikdienas paradumus, var būtiski samazināt radīto atkritumu apjomu. Latvijā, kur 30 neatkarības gados viena iedzīvotāja radītais atkritumu apjoms palielinājies vairāk nekā 2 reizes un esošo atkritumu apglabāšanas poligonu kapacitāte strauji tuvojas maksimumam, apdomīgums pirkumos un atkritumu šķirošana kļuvusi par vitāli nozīmīgu tēmu visas Latvijas ilgtspējai un ekoloģijai.

Kampaņas “Nenoroc nākotni mēslos!” vietnē (www.nenoroc.lv) ir iespējams gūt iedvesmu ikdienas rīcībām, kā izmest mazāk pārtikas, apģērba un sadzīves preču. Sadaļā “Kāpēc šķirot?” parādītas dažādas šķiroto atkritumu otrreizējās izmantošanas iespējas. Kampaņā ar savu pieredzi iesaistījušies arī tādi sabiedrībā zināmi cilvēki kā mākslinieces Helēna Heinrihsone un Elita Patmalniece, žurnālists un rakstnieks Osvalds Zebris, Latvijas pludmales volejbola čempioni Artūrs Rinkēvičs un Ardis Daniels Bedrītis, recepšu autore un ēdiena blogere Zane Grēviņa, kārtošanas eksperte Dana Gulbe, raidieraksta “Pa kluso” veidotāja Laura Grēviņa un citi.

Šogad oktobrī ar reklāmas plakātiem tiešsaistē un Rīgas vidē sāktā sociālā kampaņa turpināsies arī nākamajā gadā, ikvienam atgādinot vienkāršo patiesību – atkritumi sākas brīdī, kad pazaudējam apdomīgumu veikalā. Nepērc to, kas tev nav vajadzīgs, un kopā mums izdosies spert soli tuvāk atkritumu samazināšanai. Tikai kopā mēs varam gādāt, lai diena, kad bērniem jāspēlējas atkritumos, nepienāk.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu