Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Paairēsim pa pilsētu! Aktieri Kaspars Dumburs un Toms Auniņš piedalās muzikālā akcijā Rīgas centrā

Foto: Publicitātes foto

Trešdien, 11. septembrī, savu pirmizrādi kinoteātrī "Forum Cinemas" piedzīvoja jauna latviešu melodrāma "Banāns upē". Režisoram Kristapam Brīzem šī ir debija spēles kino režijā, un par tās izdošanos katrs Latvijas kino interesents var pārliecināties, piemeklējot sev ērtāko laiku filmas apmeklējumam kinoteātros gan Rīgā, gan citur Latvijā.

Tikām, lai popularizētu filmu, divi no tās centrālajiem varoņiem, aktieris Kaspars Dumburs un Toms Auniņš piedalījās īpašā publiskajā akcijā jeb hepeningā, kurā galvenā loma bija dzeltenai gumijas laivai, kas ir filmas caurviju objekts.

Tikpat būtisks ir piedzīvojumu gars, kurš noteikti bija gan filmēšanas laukumā brīvdabas apstākļos, gan īstenojot šo nelielo mūzikas priekšnesumu. Mūzika pašā filmā ir rūpīgi veidota, ko pēc filmas noskatīšanās novērtēja mūzikas kritiķis Uldis Rudaks, izceldams komponistu Aldi Kolosovu, kurš arī piedalījās muzikālā priekšnesuma tapšanā.

Alda Kolosova mūzika filmā nav vienīgā, tai līdzās skaņu kompozīciju papildina leģendārās deju mūzikas grupas “100. debija” hits "Man dimantu nav" gan oriģinālversijā, gan Similtenes pūtēju orķestra izpildījumā un Mārtiņa Birņa aranžējumā.

Ideja par šādu gājēju pārejas koncertu radās filmas izpildproducentei Laurai Oliņai, kura iedvesmojās no populārā britu mūziķa Harija Stailzsa (Harry Styles) performancēm, kuras pasaulē guvušas plašu atpazīstamību.

"Banāns upē" arī citā veidā ir saistīts ar mūziku – tās režisors Kristaps Brīze ir vēl vienas leģendāras grupas, proti, "Līvi" solista Aivara Brīzes dēls. Un arī debija šajā filmā nav tikai režisoram – skatītājiem nu ir iespēja iepazīties ar jaunu ekrāna aktieri, Nestoru Carjovu Krūmiņu.

Filma paralēli seansiem Rīgā būs redzama arī citviet Latvijā, tā tapusi ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu studijā “FA Filma”, producente Madara Melberga. Par filmas aktivitātēm iespējams sekot tās mājvietā soctīklā “Facebook”.

Nepalaid garām!

Uz augšu