Piektdien, 1. novembrī, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī pirmizrādi piedzīvoja Sergeja Golomazova režisētā izrāde “Tartifs” pēc Moljēra lugas (1664) motīviem. Šis ir stāsts par kādu vīrieti, kuram bez jebkādas maģijas izdevās pakļaut otra cilvēka prātu, kā rezultātā viņa ietekmē nonākušais rīkojās sev pilnīgi neraksturīgi, pat absurdi.
Čehova teātris piedāvā noskatīties diskusiju “Sociālās pavedināšanas mehānismi”
Čehova teātra diskusiju ciklā “Bez punkta uz i” sestajā diskusijā tika šķetināti un pārrunāti mūsdienu “tartifi”.
Šodien objektīvas realitātes sagrozīšana un manipulācija ar sabiedrisko domu ir kļuvusi ne tikai par politisko rīku priekšvēlēšanu kampaņās, bet arī par paralēlās realitātes radītu palaidējmehānismu Krievijas pilna mēroga karadarbības sākšanai Ukrainā, kas pirms tam no Rietumu civilizācijas skatpunkta šķita prātam neaptverami.
Propaganda, sazvērestības teorijas, noteiktu sabiedrības grupu izslēgšana, kas mijas ar apzinātu, kultivētu neuzticības radīšanu demokrātiskām vērtībām – valsts institūcijām un masu medijiem – veido paralēles ar izcilā franču dramaturga 17. gadsimta nogales sabiedrības šķērsgriezumu.
Diskusijā par augstāk minētajiem procesiem un notikumiem sarunājās: ietekmētāju pētnieks un Rīgas Stradiņa universitātes docētājs Deniss Ševeļovs, socioloģe Ieva Strode, pētnieciskā žurnāliste Evita Puriņa, profesore Zanda Rubene un ārpolitikas institūta vadītājs Kārlis Bukovskis. Diskusiju vadīja žurnāliste Olga Dragiļeva.
Diskusija tika organizēta sadarbībā ar valsts pētījumu programmu "Sabiedrības saliedētības vektori", ko īsteno Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes Filozofijas un socioloģijas institūta vadīts pētnieku konsorcijs. Sadarbības mērķis ir vienot mākslas un zinātnes spēkus, iesaistot plašu un daudzveidīgu publiku atklātā, cieņpilnā un kompetentā sarunā par Latvijas sabiedrībai būtiskiem jautājumiem.