Kā veidojas pianista karjera? Piemēram, žurnālistam sākumā jāraksta policijas ziņas, pēc tam var rakstīt dziļākus rakstus un pēc tam, kad redzesloks jau ir plašāks, var kļūt par redaktoru. Vai šī analoģija strādā, vai arī ir pilnīgi greiza?
G: Manuprāt, mums nav stadiju. Es sāku spēlēt no pieciem gadiem – spēlēju un uzstājos koncertos, dažreiz konkursos. Mērķis, auditorija un mana funkcija būtībā nav mainījusies. Varbūt neaptveramāks ir tas loks, no kura saņemam informāciju. Katru dienu tas var būt no žurnāla, no kādas īpatnējas formas, skulptūras, kuru mēs redzam, mēbeles, gleznas, no jebkā. Protams, arī literatūra un mākslas veidi mums vienkārši ir jāzina. Mums ir jābūt estētiski izglītotiem. Bet tad katram ir savs ceļš – kur viņš dabū informāciju, kas ir viņa interešu loks, ir ļoti individuāli.
A: Salīdzinot ar jūsu piemēru, varētu teikt, ka skolā ir jāspēlē gammas, etīdes. Tas ir pirmais līmenis, kad vajag precīzas lietas, tehniku iemācīties.
A: Pēc tam ir plašāka literatūra, bet tomēr vēl bērniem paredzēta. Un pēc tam var spēlēt Šopēnu, [Volfgangu Amadeju] Mocartu, Bēthovenu – paplašinās repertuārs.
G: Un dažiem nevajag to spēlēt (smejas).
A: Ja ir interese. Tikko man bija meistarklase, un es ļoti vēroju – ja cilvēkam ir interese, ja ir liela tieksme kaut ko jaunu uzzināt, uz instrumenta to parādīt un ar mūziku saistīt savu dzīvi, tad viņš var pārvarēt ļoti lielas grūtības. Pat ja sākumā nevar atvērt savu emocionālo pasauli, tas viss ir pārvarams, un mūzika šeit var ļoti daudz palīdzēt – tikai, ja ir mīlestība.