Pēc desmit gadu pārtraukuma ar jaunu studijas albumu pie klausītājiem atgriežas viena no deviņdesmito gadu indīmūzikas svarīgākajām grupām - dvīņumāsu Kimas (Kim Deal) un Kelijas Dīlas (Kelley Deal) vadītā apvienība «The Breeders». Klausoties plati, šķiet, laiks ir apstājies, un aiz loga ir 1993. gads.
«The Breeders». Dzīve pēc «Pixies»
The Breeders «All Nerve»
(4AD) 8/12
Kopš 93. gada, kad neilgi pēc Kimas Dīlas pamatgrupas «Pixies» izjukšanas viņas blakusprojekts «The Breeders» laida klajā otro albumu «Last Splash», apritējuši 25 gadi. Lai atzīmētu šo zīmīgo gadskaitli, «Last Splash» oriģinālais sastāvs - abas minētās māsas, basģitāriste Džozefīne Vigsa (Jossephine Wiggs) un bundzinieks Džims Makfersons (Jim Macpherson) vēlreiz sanākuši kopā.
90. gadu indīmūzika nav iedomājama bez «The Breeders». Plaši zināms ir fakts, ka «Nirvana» solists Kurts Kobeins bija ne tikai liels «Pixies», bet arī «The Breeders» fans. «Es būtu gribējis, lai Kima rakstītu vairāk dziesmu priekš «Pixies»,» viņš reiz izteicies kādā intervijā, kad bija dzirdējis Kimas sacerēto dziesmu «Gigantic» (iekļauta albumā «Surfer Rosa» (1988)).
Kimas basa spēle ietekmējusi un iedvesmojusi daudzas meitenes ņemt rokās šo šķietami nesievišķīgo instrumentu. Arī
Kimas attieksme, principi, skatuves kultūra ir būtiska «The Breeders» publiskā tēla sastāvdaļa - nekādu stulbu ārišķību, tikai mūzika.
Protams, mūzikas vēsturē Kima pirmām kārtām iegājusi kā «Pixies» dalībniece. Pēc «Pixies» izjukšanas 1993. gadā, vēlāk, pēc desmit gadiem, viņa tomēr vēlreiz piedalījās grupas atkalapvienošanās koncertos, taču drīz saprata, ka ar solistu un dziesmu autoru Frenku Bleku viņai tomēr nav pa ceļam. Šodien «Pixies» turpina aktīvi darboties, tiesa, ar jaunu basģitāristi, un pagājušogad pabija arī mūsu pusē, Salacgrīvā, festivālā «Positivus» (skat. īsu video).
Tomēr arī «The Breeders» ar singlu «Cannonball» izdevās gūt ievērojamus panākumus, tiesa, grupa tā arī nav spējusi konsekventi darboties, ievērojot mūzikas industrijas pamatprincipus.
Kā pirmais singls pagājušā gada beigās no jaunās «The Breeders» plates izdots daudzsološais «Wait In The Car» (skat. audio), kurā iestrādāti visi tie paši elementi, kas īpašu padarīja «Last Splash», - ģenētiski saskanīga dvīņumāsu divbalsība, vienkārša, bet efektīva divu ģitāru un basa saspēle, kā arī telpiskais bungu skanējums. Klausoties albumu no sākuma līdz beigām, diemžēl pirmais vēstnesis - «Wait In The Car» izrādījies mānīgs signāls, tas diemžēl arī ir plates labākais skaņdarbs.
Viss albums kopumā ir lēns, nesteidzīgs, tāda kā līdz pusei uzlādēta baterija. Slavenais «Cannonball» ģitāras rifs no jauna iestrādāts dziesmā «Archangel's Thunderbird», taču tā, izrādās, ir vācu krautroka pionieru «Amon Düül II» dziesmas kaverversija.
Pie plusiem var minēt albuma garumu, tikai 33 minūtes, jaunās paaudzes viesmākslinieces Kortnijas Barnetas (Courtney Barnett) fona vokālu dziesmā «Howl at the Summit».
Albums ir patīkama atkalredzēšanās ar grupu, īpaši jau 90. gadu alternatīvās ģitārmūzikas cienītājiem. Un prieks, ka arī 56 gadu vecumā trīs sievietes ar ģitārām rada skanīgu, augstvērtīgu, nepieradinātu rokmūziku. Vai Kimai Dīlai ir savs «Instagram»? Protams, nav!
Izdošanas datums - 02.03.2018.