Jau ziņojām, ka jaunais pašmāju dīdžejs Makrē (Makree, īstajā vārdā Martiņš Makreckis), kurš pazīstams ar tādu mākslinieku kā Dvīnes un Dons dziesmu remiksiem, noslēdzis līgumu ar «Sony Music» par trīs singlu izdošanu. Pirmais singls «Never Been In Love» jau klajā nācis 2. martā, un to BBC Radio1 ēterā atskaņojusi deju mūzikas apskatniece Annie Mac. Aicinājām jauno deju mūzikas spīdekli uz īsu sarunu.
Makree: «Vēlos pacelt deju mūziku Latvijā jaunā līmenī»
- Tavs vārds Latvijā līdz šim nav ļoti plaši izskanējis, lai gan jau vairākus gadus esi aktīvi sadarbojies ar zināmākajiem pašmāju mūziķiem. Pastāsti vairāk par sevi.
- Mana bērnība pagāja mazā ciematā Kandavas novadā, bet no sešu gadu vecuma dzīvoju Ventspilī. Pēc pamatskolas beigšanas Ventspils Mūzikas vidusskolā apguvu skaņu režiju. Nu jau pēdējos divus gadus dzīvoju Rīgā, strādāju kā mūzikas producents un dīdžejs.
Man šķiet, ka bija jāpaiet vairākiem gadiem, lai es saprastu, kādā muzikālajā virzienā tieši vēlos iet, kā es redzu sevi Latvijas mūzikā un cik tālu vēlos doties. Sadarbība ar pašmāju mūziķiem noteikti ir palīdzējusi tikt līdz vietai, kur esmu šobrīd.
- Kāds bija tavs ceļš līdz līguma slēgšanai ar vienu no ietekmīgākajām pasaules mūzikas ierakstu kompānijām pasaulē?
- Garš. No dziesmas pabeigšanas līdz tās izdošanai pagāja gads un septiņi mēneši. Tas ir gana ilgs laiks, lai padotos, atmestu projektam ar roku un pievērstos kam citam, bet es tā nestrādāju. Runājot no industrijas puses, mēs dziesmu sākumā izsūtījām kā promo materiālu augstākās klases dīdžejiem, kuri lielā mērā arī nosaka klubu mūzikas tendences un skanējumu. Pēc tā mums bija vairāki piedāvājumi izdot dziesmu, no visa saraksta manās acīs visvairāk iekrita «Ministry of Sound». Lieki piebilst, ka Secondcity tā arī bija primārā izvēle, jo ar šo ierakstu kompāniju aizsākās viņa karjera.
- Secondcity ir panākumiem bagāts britu producents un dīdžejs, kā sākās jūsu sadarbība?
- Ar Secondcity pirmo reizi satikos 2016. gada maijā, kad kādā pasākumā kopā spēlējām dīdžejsetus. Pāris mēnešus vēlāk nosūtīju viņam pirmo «Never Been in Love» demo ar jautājumu: «Ko man ar šo iesākt?» Viņš atbildēja: «Vai tu nevēlies šo dziesmu taisīt kopā?»
- Tavs stāsts noteikti varētu iedvesmot arī citus jaunos mūzikas censoņus, bet vai tiešām apgūt visas dīdžeja un producenta prasmes pašmācības ceļā ir tik vienkārši? Kā tu sāki mācīties, kurā mirklī saprati, ka vēlies ar mūziku nodarboties profesionāli?
Lielāko daļu savu zināšanu ieguvu pašmācības ceļā, bet tas noteikti notika manu ambiciozo sapņu dēļ.
Tehnisko mūzikas daļu esmu apguvis pašmācības ceļā, bet lielu lomu spēlē tas, kā mani audzināja vecāki. Mans tētis noteikti ir vaininieks pie tā, ka mūzika ir manas dzīves svarīgākā lieta, neatminos dienu, kad bērnībā mājās nebūtu skanējis kāds ieraksts. Kā ieteikumu jaunajiem varu teikt to, ka ir jāatrod lieta, kas tevi dzīvē padara laimīgu, jāstrādā tik ilgi, kamēr tu esi labākais tajā un dari to tik ilgi, cik vien vēlies, neprasot kādam atļauju būt radošam.
- Ko šāds līgums ar Sony nozīmē - vai tā patiešām ir iespēja atpazīstamībai visā pasaulē?
- Tas no manas puses būtu pilnīgi nepareizi paļauties, ka šis projekts mani iznesīs pasaulē, bet es uzskatu to par labu «tiltu» starp to, kur esmu šobrīd, un kur vēlos nokļūt. Tas noteikti palīdz iegūt kontaktus ar mūzikas industriju, citu ierakstu kompāniju acīs kļūt vērtīgākam, arī saņemt lielāku interesi no festivālu un pasākumu organizatoriem.
- Kas ir tavi nākotnes sapņi, ambīcijas?
- Es vēlos pacelt deju mūziku Latvijā jaunā līmenī. Šajā gadā vairāk strādāšu tieši ar savu projektu, mazāk strādājot pie citu mūziķu ierakstiem. Mans mērķis ir pierādīt, ka esmu labs mūzikas producents un dīdžejs.