Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Atslodzes mūzikas ģēnija atgriešanās: Michael McDonald «Wide Open»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kādā pētījumā reiz atklāts, ka cilvēki, kuri klausās softroku un atslodzes mūziku, ir empātiskāki par tiem, kas klausās hiphopu, džezu vai smago roku. Acīmredzot savā dzīvē esmu sasniedzis empātijas kulmināciju, jo tieši 70. gadu softroks, easy listening mūzika ir mana pēdējo mēnešu lielākā aizraušanās. Viens no šā muzikālā strāvojuma spilgtākajiem vārdiem ir Maikls Makdonalds (Michael McDonald), kurš nule laidis klajā pirmo oriģinālmūzikas albumu pēdējo 17 gadu laikā.

Michael McDonald «Wide Open»

(Chonin Records / BMG) 10/12

Pirms pievēršos jaunajam albumam, pavisam īsi atgādināšu jums, kas ir šis nu jau 65 gadus vecais vīrs. Dzimis 1952. gada 12. februārī īru izcelsmes katoļu amerikāņu ģimenē Fergusonā, Misūri, jau agri pievērsies mūzikai, spēlējis skolas ansambļos. Viņa ansamblis «Blue» tika pamanīts, un viņš 18 gadu vecumā pārcēlās laimes meklējumos uz Losandželosu, kur drīz pievienojās džezroka grupai «Steely Dan». Vēlāk, 1976. gadā grupai «The Doobie Brothers», kur kļuva par vienu no līderiem līdz pat 1982. gadam. 80. gados izdeva vairākus soloalbumus, mans favorīts - debijas soloieraksts «If That's What It Takes». Silti iesaku!

Tad 90. gados mūzikas industrija būtiski mainījās un softroks, soulmūzika, ko spēlē kāds baltādains bārdainis ar piesmakušu baritonu, nebija vairs pieprasīta. Tikai pēdējos gados, pateicoties «Bon Iver», «Haim», «Phoenix» un Kendrika Lamāra basistam «Thundercat», kas savā albumā Drunk (skat. recenziju) pieaicināja gan Makdonaldu, gan vēl vienu softroka meistaru Keniju Loginsu, interese par šo mūziku sākusi atjaunoties.

«Viņa dziedājums ir tik specifisks, tajā ir dziļums,» intervijā Los Angeles Times izteicies «Thundercat». «Maikls ir spilgts piemērs kā palikt godīgam un atvērtam savā mūzikā.»

Tik tiešām, ja nebūtu sacelta šāda neliela ažiotāža (arī Bejonsē māsa Solanža uzdziedāja duetā ar Maiklu viņa klasisko «What A Fool Believes»), tad par Makdonaldu mūzikas prese runātu kā par kādu artefaktu, kuram jau sen beidzies derīguma termiņš...

«Wide Open» ir pirmais Makdonalda oriģinālmūzikas albums kopš 2000. gada «Blue Obsession». Pēdējos gados viņš bija izdevis «Motown» izdevniecības soula kaverversiju albumus. Plati producējis «Toto» mūziķis Šenons Forests, kurš pats ierakstā spēlē bungas.

Michael McDonald «Wide Open»
Michael McDonald «Wide Open» Foto: Publicitātes foto

Albumu ievada teju septiņas minūtes garš soula paraugs «Hail Mary», kuram īpašu raksturu iedod Hammond B3 ērģeļu skaņa, ko spēlē Lerijs Goldings (Larry Golding). Savukārt piedziedājumā otro balsi iedziedājusi Makdonalda sieva Eimija Holanda (Amy Holland), kura 80. gadu sākumā bija viena no spilgtākajām jaunajām popzvaigznēm. Abi ir kopā jau kopš 1983. gada.

Ir viegli novirzīties no pamattēmas, ja pirmo reizi raksti par šādu pieredzes bagātu mūziķi, tāpēc neko daudz vairs nerakstīšu. Piebildīšu vien to, ka ieraksts noteikti patiks visiem Makdonalda faniem, tas ir profesionāls, tehniski nevainojams, jā, ļoti tradicionāls, bet tāpēc jau to dēvē par easy listening.

Kā bonusu rakstam pievienoju savu softroka pleilisti iekš «Spotify».

Izdošanas datums - 15.09.2017.

Nepalaid garām!

Uz augšu