Pēc piecu gadu pauzes ar jaunu plati pie klausītājiem atgriezusies Bruklinas rokgrupa «Grizzly Bear», kura allaž spējusi radīt gaisīgu, atmosfērisku skanējumu. Izņēmums nav arī jaunais ieraksts «Painted Ruins», taču vai ar atmosfēru, delay pedāļiem un lielu reverb efektu vien pietiek un vai pietiekoši dzīvotspējīgas ir pašas dziesmas? Lasi tālāk!
Pirmie iespaidi: Grizzly Bear «Painted Ruins»
Grizzly Bear «Painted Ruins»
(RCA) 9/12
Tik tiešām ir viegli ļauties mūzikai, kas ir izteikti atmosfēriska. «Beach House», «Cocteau Twins», «Slowdive»... šīs un daudzas citas apvienības savā skaņu paletē plaši izmanto dažādus skaņu efektus, radot gaisīgu, ieaijājošu skanējumu, kuram viegli ļauties un kurā aizmirsties. Taču pēc kāda laika, kad ar skanējumu jau aprasts, nopietns arguments, lai turpinātu klausīties vai pievienotu savai kolekcijai konkrēto albumu, ir tā saturiskais dziļums jeb - cik labas vai ne tik labas dziesmas galu galā ir sacerētas.
«Wasted Acres» iesākas ar ambientu ievadu, kas apaug ar pūšamajiem instrumentiem, vieglu triphopa bītu, gaisīgiem ģitāras akordiem, līdera Eda Drostes (Ed Droste) liego falseta un Daniela Rosena (Daniel Rossen) zemo nošu dziedājumu. Saturiski dziesmas teksts radies pavisam ikdienišķā brīdī, kad Drosts ar suni savā Hondas kvadraciklā devies izbraucienos uz mežu pakaļ malkai. «Cilvēki dziesmai piešķir pavisam citu nozīmi, taču man patīk, ka teksts rada pavisam jaunas asociācijas,» kādā intervijā izteicies Drosts.
Arī viens no albuma singliem «Mourning Sound» (skat. video), kas pulsē visnotaļ tradicionālā indīroka ritmā, radies ikdienas pastaigās. «We walked with the morning sound/It's the sound of distant shots and passing trucks,» dzied Drosts.
Brīžiem nav viegli izsekot abstraktajiem dziesmu vārdiem, un varbūt tas arī nav vajadzīgs. Tieši mūzika, arī viegli reidiohediskais dziedājums nostrādā. Gana psihedēlisks ir arī dziesmas video.
Intervijā medijam «Pitchfork» Drosts arīdzan novelk līniju un īsti nepaskaidro, vai jaunais albums ir vai nav «šķiršanās ieraksts» un cik lielā mērā tas atspoguļo viņa iekšējo pasauli. 2011. gadā viņš apprecējās ar dizaineri Čedu Makfeilu (Chad McPhail), bet 2014. gadā abu mīlnieku ceļi šķīrās.
Albums, ko producējis grupas dalībnieks, basģitārists Kriss Teilors (Chris Taylor), ir likumsakarīgs turpinājums diviem iepriekšējiem albumiem (skat. recenziju), tiesa, no barokālā popa estētikas grupa ir mazliet attālinājusies. «Painted Ruins» ir vairāk psihedēliska indie ieraksts, lai arī «The Beach Boys» («Cut-Out») un 70. gadu folka («Neighbors») muzikālās ietekmes ir saglabājušās.
Atsevišķi skaņdarbi, piemēram, «Three Rings» droši iederētos arī kādā no «Radiohead» nesenākajiem albumiem. Starp citu, «Grizzly Bear» savulaik iesildīja Tomu Jorku un kompāniju un droši šo to aizguvuši no kolēģiem.
Patīkama atkalredzēšanās!
Izdošanas datums - 18.08.2017.