Šajā nedēļas nogalē Latvijas kinoteātros sāk rādīt vienu no lielākajiem šīs vasaras kino pārsteigumiem. Neskaitāmi mediji ziņo, ka asa sižeta kriminālfilma «Zaļknābis pie stūres» («Baby Driver»), kurā netrūkst smalkas ironijas un labas mūzikas, ir patīkami pārsteigusi kā prasīgākos skatītājus, tā kinokritiķus.
Uz ekrāniem - kriminālfilma «Baby Driver»
Filma «Zaļknābis pie stūres» vēsta par jaunu un izveicīgu puisi, sauktu par Mazo, kurš ir perfekts pie auto stūres, taču, tā kā viņš ir sapinies ar krimināliem tipiem, savu autobraucēja talantu liek lietā tad, kad jāaizbēg no nozieguma vietām. Bēguļojošā un vienlaikus adrenalīna pilnā ikdiena turpinās līdz brīdim, kad Mazais sastop savu sapņu meiteni, kura puisi iedvesmo noslēgt rēķinus ar kriminālo pasauli un pielikt punktu savai bīstamajai nodarbei. Tiesa, tas nav tik vienkārši, jo Mazais tiek iesaistīts vēl vienā noziegumā, kas apdraud viņa mīlestību un brīvību.
Mūziku kā ļoti svarīgu elementu kriminālfilmā «Zaļknābis pie stūres» ir iekļāvis tās režisors un scenārija autors, talantīgais angļu kino meistars Edgars Raits. Viņš sava darba realizēšanai sapulcēja arī gana spilgtu aktieru komandu, tostarp leģendāros Kevinu Speisiju un Džeimiju Foksu.
Režisors Edgars Raits aizkulišu intervijās ir atzinis, ka viens no viņa mīļākajiem vizuālās mākslas žanriem ir mūzikas videoklipi, tāpēc katru filmas «Zaļknābis pie stūres» epizodi viņš veidojis ar horeogrāfisku skatījumu, proti, lai tā sasaucas ar mūziku, kas skan konkrētajā brīdī.