28.februārī «Pullman Riga Old Town Hotel» norisinājās ietekmes mārketinga «Click&Connect» konference, kurā uzņēmēji tikās ar dažādu jomu viedokļu līderiem – žurnālistiem, blogeriem un dziedātājiem. Diskusijas dalībnieki skaidroja, kā izvēlas, ar kuriem zīmoliem sadarboties, kā notiek naudas pelnīšana saistībā ar ietekmes mārketingu un cik liela nozīme ir barteram. Galvenais diskusijas jautājums - vai tomēr darbs ir darbs un par to ir jāsaņem alga, ne «pīrādziņi»?
Mārketinga konferencē dziedātāji un modes blogeri stāsta, kā tas ir - būt viedokļu līderim
Dziedātājs Markus Riva izmanto ietekmes mārketingu, un viņam būtiski, lai produkts un produkta ideoloģija uzrunātu viņu pašu, tāpat dziedātājam ir svarīgi, kā produkts, kuru viņš reklamēs, ietekmēs sociālo tīklu sekotājus, jo Markum kā viedokļa līderim ir būtisks veids, kā viņš uzrunā savus fanus.
«Man kā mūziķim ir būtiski, lai šādas sadarbības ir ilgtermiņā, reizēm, protams, piekrītu ievietot vienu ierakstu savā «Instagram» kontā un par to saņemu naudu, kā nekā līdzekļi vajadzīgi, lai attīstītos, ierakstītu dziesmas, uzņemtu klipus,» stāsta Markus.
Riva neslēpj, ka analizē savus sekotājus un zina, ka visvairāk tam atbalstītāju ir Krievijā, tai seko Kazahstāna, Ukraina un tikai tad Latvija, tam pie vainas ir fakts, ka dzīvojam mazā valstī. Markus katram reģionam velta citus ierakstus, jo saprot, ka katrā valstī cilvēki ir dažādi, tātad jāuzrunā dažādos veidos.
Fitnesa modelis Gints Valkmanis sociālajos tīklos ievieto fotogrāfijas vai video, kuros redzams sporta zālē, tā kā modelim patīk daudz ceļot, viņš parāda sekotājiem arī dažādas valstis. Fitnesa modelim sadarboties piedāvā galvenokārt ar fitnesa industriju saistīti uzņēmumi, aicinot ievietot ierakstus, fotogrāfijas, kurās redzami uztura bagātinātāji, jogurti un citas lietas.
«Man reizēm uz mājām sūta dažādus jogurtus, es tos neēdu un neēdīšu, pat neteikšu nevienam, ka tos man atsūtīja kāds vietējais uzņēmums, labākajā gadījumā kaķim var iedot šādus jogurtus. Tik augsts cukura līmenis, tos ir grēks ēst cilvēkiem, kuri nodarbojas ar fitnesu vai domā par veselību,» stāsta Gints.
Gintam sociālajos tīklos seko ar fitnesu saistītas personas vai tetovējumu mīļotāji, kā nekā viņa ķermeni rotā piecdesmit tetovējumi un viņš ir daudzu fitnesa konkursu laureāts.
Modes blogere Alīna Kellere, lai uzturētu savu blogu un pildītu saistības ar dažādiem zīmoliem, strādā pilnu darba dienu un par to saņem samaksu. Alīna blogu raksta jau vairāk nekā trīs gadus, bet iedvesmu meklē, apmeklējot Eiropā lielākās modes nedēļas, piemēram, Milānas, Parīzes, Londonas.
«Šobrīd sadarbojos ar divdesmit zīmoliem, un mēneša laikā man katram no viņiem ir jāvelta ieraksts blogā. Uzskatu, ka modes blogerim ir jāievieto vismaz desmit fotogrāfijas no viena tēla, lai cilvēks, kas lasa un skatās bildes, spēj pilnībā novērtēt, izprast tēlu. Ikvienam modes blogerim ir jāraksta blogs, ne jāievieto 1 - 2 fotogrāfijas portālā «Instagram». Šādus «Instagram» blogerus es neuzskatu par modes blogeriem,» tā Alīna.
Alīnai portālā «Instagram» seko vairāk nekā četrdesmit tūkstoši cilvēku, bet viņa to izmanto tikai kā palīglīdzekli, ne galveno sava darba objektu.
Runājot par barteru, Alīna neslēpj, ka krēmiņa dēļ nestrādātu, bet ar lieliem, kvalitatīviem zīmoliem, kuru vārdi viņas CV izskatītos lieliski, viņa sadarbotos, arī ja iegūtu tikai preci.
Dziedātāja Aminata sociālajos tīklos publisko savu dzīvi, parādot darbu studijā, koncertus, kas notiek aizkulisēs, tādā veidā informējot fanus par savām aktivitātēm.
Tikai nesen Aminata sākusi sadarboties ar dažādiem zīmoliem un priekšroku dod tikai tiem uzņēmumiem kuri patīk viņai pašai, bet būtisks ir arī naudas jautājums, jo darbs studijā, koncerti, izaugsme prasa līdzekļus.
«Barteram piekrītu, ja runājam par tērpu dizaineriem, man kā dziedātājai vienmēr nepieciešami jauni tērpi skatuvei, pasākumiem un dzīvei, tāpēc šādas sadarbības ir izdevīgas. Runājot par citiem produktiem, viss atkarīgs no paša produkta,» tā Aminata.
Dziedātājs Alekss Silvērs bieži saņem jautājumus, cik tad īsti maksā viens ieraksts, fotogrāfija vai video «Instagramā», un viņš nespēj konkrēti atbildēt, protams, būtiski ir nopelnīt, bet vienlaikus kāpēc neatbalstīt jaunu uzņēmumu, dizaineru, produktu, ja produkcija patīk un ir kvalitatīva?
«Man ir būtiski, lai «Instagram» konts neatgādina lielveikalu, bet, ja kāda profilā visi ieraksti, foto, video ir saistīti ar reklāmām, rodas iespaids, ka esi lielveikalā un izvēlies preci. Tas nav pareizi, cilvēks var reklamēt preces, bet, redzot arī privātās dzīves ierakstus, ir redzama personība un rodas skaidrība, ka cilvēks neskrien pakaļ zīmoliem, bet izvēlas to, kas patīk,» tā Alekss.