Mūziķis, gleznotājs, arī savulaik koka grīdu meistars Kurts Vāgners - Nešvilas kolektīva «Lambchop» sirds - laidis klajā jaunu grupas studijas albumu, kas seko nu jau pirms četriem gadiem klajā laistajam «Mr. M». Tiešām, tik gara pauze starp grupas ierakstiem vēl nav bijusi. Uzreiz gan piebildīšu, ka pauze attaisnojusies, jo «FLOTUS» ir brīnišķīgs.
Lambchop «FLOTUS»
Lambchop «FLOTUS»
(Merge) 10/12
TVNET slejās aplūkoti visi «Lambchop» pēdējo gadu ieraksti, no 2003. gada «Is A Woman» līdz pat minētajam «Mr. M» (skat. recenzijas). 2000. gada šedevrs «Nixon» izdots jau tad, kad TVNETs vēl nebija dzimis...
Grupa allaž (ar dažiem asākiem izlēcieniem 90. gados) izcēlusies ar apcerīgu, liegu skanējumu, kurā citē 70. gadu Memfisas soulmūziku, plaši izmantojot stīgas, pedal steel ģitāru, taču šoreiz Vāgners mūs mazliet pārsteidzis. Jau pirmais albuma vēstnesis - augustā izdotais 18 minūšu garais skaņdarbs «The Hustle», varbūt daudziem grupas cienītājiem lika saraukt pieri. Dziesmā pulsēja viegls elektronisks bīts un šur tur Vāgnera ierastais siltais baritons pārveidots ar «vocoder» efektu. Arī nākamais singls «NIV» bija netipisks «Lambchop», tas balstījās uz kustīga krautroka bīta, savukārt Vāgnera balss ar efektiem tika izdekorēta vēl izteiktāk.
Vokodētas balsis mūsdienu mūzikā nav nekāds jaunums, nesenajos Frenka Oušena (Frank Ocean), Kanjes Vesta (Kanye West), Bon Iver albumos šis efekts plaši izmantots. Un tieši Oušena, Kanjes, arī Kendrika Lamāra (Kendrick Lamar) mūzika kalpojusi kā iedvesmas avots 57 gadus vecajam Vāgneram, kurš, kā atzīstas intervijās, patiesībā mēģinājis iepatikties sievai.
«Sākotnējais plāns bija ierakstīt albumu, kas patiktu manai sievai,»
viņš saka. «Tā mūzika, ko viņa klausās telefonā, bieži ir komerciāla popmūzika un hiphops... viņa ir liela Bejonsē (Beyoncé) fane. Es iedomājos: «Es arī gribētu skanēt viņas pleilistē.» Tas motivēja.»
Pēc hiphopa grupas «Shabazz Palaces» koncerta apmeklējuma viņu ieinteresēja reperu uz skatuves izmantotā kastīte «TC-Helicon VoiceLive 2», kas ļauj pārveidot balsi dažādos citos instrumentos. Vāgners sācis eksperimentēt ar to, arī ar Auto-Tune efektu, un drīz piešāvies arī pie dažādām citām elektroniskām štellēm, nomainot ierasto «Pro Tools» mūzikas programmu pret «Ableton Live».
Rezultātā albums ir pilns ar dažādiem interesantiem maziem elektroniskiem knifiem. Tiesa, ievadošā 12 minūšu garā kompozīcija «In Care Of 8675309» ir gana tradicionāls «Lambchop» - mierīgs bungu ritms, stīgas, ģitāra ar tremolo, tomēr jau ar otro dziesmu «Directions to the Can» Vāgnerā atmostas mazs Frenks Oušens.
Savukārt albuma nosaukums «FLOTUS» ir akronīms. Viena no versijām - «For Love Often Turns Us Still», bet otra, ņemot vērā to, ka Vāgnera sieva aktīvi darbojas ASV Demokrātu partijā, - «First Lady of the United States».
Kopumā albums turas kopā, tam piemīt īpatnēja noskaņa. Varbūt atsevišķi elektroniski bīti, elementi kādam rūdītam EDM cienītājam varētu likties infantili, taču, manuprāt,
Vāgnera gadījumā, šāda «elektroniķa-amatiera» pieeja darbojas.
Vēlāk preses paziņojumā Vāgners rakstīja, ka diemžēl ar jauno albumu tomēr nav spējis iekļūt sievas pleilistē. «Izrādījās, ka viņa nebija sajūsmā,» viņš raksta. «Viņai labāk patīk mana dabiskā balss, kā līdz šim... izrādījās, ka viņa mani mīl tādu, kāds esmu. Dievs, es esmu tāds muļķis.»
Sirsnīgi, vai ne?
Izdošanas datums - 04.11.2016.