Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Skatītāja pirmie iespaidi - «Warcraft» uz lielā ekrāna

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

«Warcraft» ir filma, kura no šodienas, 27. maija, oficiāli nonāk uz lielākajiem Latvijas kino ekrāniem. Savu pirmizrādi tā piedzīvoja 25. maijā Francijā, savukārt ASV kinoteātros filma būs pieejama no 10. jūnija. Vakar man bija iespēja noskatīties «Warcraft» īpašā seansā, ko arī izmantoju, taču ja nevēlies uzzināt detaļas par filmu pirms tās noskatīšanās, tad iesaku rakstu tālāk nelasīt. Rakstā būs atrodami tā dēvētie spoileri.

Režisora (starp citu, Deivida Bovija dēla) Dankana Džonsa (Duncan Jones) filma «Warcraft», kas ir multispēlētāju interneta datorspēles «World of Warcraft» (turpmāk tekstā WoW) adaptācija, bija viena no visvairāk gaidītajām videospēļu filmām vēsturē. Domāju, ne tikai man pašai personīgi, bet arī citiem WoW entuziastiem. Jāatceras, ka šī filma lēnām tapusi jau daudzus gadus. Daudzi mēļo, ka to bija plānots izlaist jau ap 2004. gadu, bet filmas veidotāji atmeta šo ideju, baidoties, ka kino kritiķi un auditorija vilks scenāriju paralēles ar tobrīd topā esošajām «Gredzenu pavēlnieka» filmām.

Ar filmu «Warcraft» auditorija saistīja ļoti lielas cerības. Iemesls - kaut arī WoW kā videospēle nav salīdzināma ar citām mūsdienu videospēlēm tās primitīvā grafiskā dizaina dēļ, spēlētāji to nemaz nespēlē vizuālās baudāmības dēļ, bet gan spēles stāsta un satura iedvesmoti. Kā arī jāpiemin fakts, ka spēles veidotāji neaizraujas ar pašas spēles grafisko izskatu, bet ar spēļu treileriem gan! Blizzard jau tālajā 2003. gadā taisīja iespaidīgus kinematogrāfiskus treilerus. Spēles veidotāji vienmēr pamanījās veiksmīgi šajos rullīšos apspēlēt stāstu un dramatizēt to.

Dodoties uz vakardienas «Warcraft» seansu, biju patīkami satraukta, bet aizdomājos, vai filmas scenārijs būs veiksmīgi salikts, ņemot vērā spēles plašo sāgu un notikumu bagātību. Pēc noskatīšanās neesmu scenārijā vīlusies. Filmas veidotāji nebija pārcentušies salikt pārāk daudz notikumu, bet nevarētu arī teikt, ka prasītos vairāk priekš vienas filmas. Tomēr noteikti prasās pēc nākamās sērijas, kur stāstu vai nu turpinātu, vai paplašinātu.

Raksta foto
Foto: publicitātes

Un šeit sākas spoileri... Noteikti vēlējos pieminēt to, ka filmas scenārijā ir nianses un notikumi, kas nesakrīt ar spēles stāstu. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc filmu ir vērts noskatīties. Pieņemu, ka tiem, kas spēlē vai spēlēja WoW jaunāko paplašinājumu «Warlords of Draenor», bija interesanti: mājās spēlējuši versiju, kur stāsta varonis Durotans ir dzīvs, bet kinoteātrī ieraudzīja viņu nomirstam. Oriģinālajā spēles stāstā Durotans arī nomirst, bet ne jaunajā paplašinājumā un pavisam noteikti ne tā kā filmā.

Turklāt oriģinālajā stāstā Orgrims Nāvesāmurs (Orgrim Doomhammer) nogalina Melnroci (Blackhand). Ļoti interesanti šķita tas, cik liela loma filmā piešķirta Goronai, kas filmā tiek attēlota kā orka un cilvēka bērns, kaut gan spēles stāstā viens no viņas vecākiem tiešām ir orks, tomēr otrs nav cilvēks, bet gan citas rases pārstāvis.

Kinolentes veidotāji veiksmīgi izvēlējās filmas notikumu vietu un filmas izlaišanas laiku, ja ņem vērā, ka viņu stāstā orku piedzīvojumi tiek attēloti no tā laika, kad orki «sasējās» ar burvi Guldanu (Gul’dan), kas, protams, ir lielisks scenārijs augustā gaidāmā jaunā paplašinājuma «Degošais leģions» (Burning Legion) iznākšanas priekšvakarā.

Statistikas dati rāda, ka pašlaik WoW pasaulē aktīvi spēlē 5,5 miljoni lietotāju. Pēdējā paplašinājuma iznākšanas laikā (2014. gada novembrī) spēlei aktīvi nodevās 10 miljoni lietotāju. Tā kā jaunais paplašinājums iznāks tuvāko divu mēnešu laikā, domājams, ka drīz būs aktīvo lietotāju straujš lēciens.

Liels paldies scenārija autoriem, ka viņi iepazīstina filmas skatītājus ar orku tautas tradīcijām un goda jēdzienu, kas, manuprāt, piešķir filmai pievienoto vērtību. Savukārt Alianses tēli parādīti no labākās puses, tādā veidā filmas veidotāji neapzīmogoja vienus kā labo un otrus kā nelabo pusi. Tas, protams, ir nepieciešams, lai visi spēles entuziasti spētu filmu baudīt.

No vizuālās kvalitātes viedokļa režisors nav licis vilties un grafika bija ļoti iespaidīga. Es skatījos filmas 3D versiju, bet arī 2D versijā filma būtu baudāma.

Kopumā, ja es zinātu, ka filmai sekos turpinājums, es liktu 9 balles 10 ballu skalā, bet, tā kā pašlaik nav zināms, vai filmai būs nākamā daļa, piešķiru godam nopelnītas 7 balles.

Nepalaid garām!

Uz augšu