Artūrs Mednis gan šaubās, ka Makrokoncert nezināja par viņa projektu, jo jau 28. aprīlī tika piereģistrēts domēns internetā, bet Makrokoncert savu mājaslapu reģistrējusi tikai 4. augustā. Savukārt pirmo ziņu presei ir paspējusi nosūtīt Makrokoncert.
Ko pārdod "Biļešu serviss"?
Artūrs Mednis teic, ka viņam šī situācija sāk pat patikt — tas ir izaicinājums, kas "uzsit asinis". "Mēs pirmie noslēdzām līgumu ar Biļešu servisu un iekļāvām punktu, ka viņi apņemas netirgot cita pasākuma biļetes ar šo nosaukumu. Diemžēl šī vienošanās netiek pildīta," stāsta Mednis. Tā nu pircējs, kas dodas uz kādu no Biļešu servisa tirdzniecības vietām, nopērk to, ko viņam piedāvā. Uz izrādi Leļļu teātrī biļetes gan jau ir izpārdotas, tāpēc automātiski tiek piedāvāta Makrokoncert izrāde.
Atšķirības starp abām Alu sievietēm tā sauktais ierindas skatītājs biļešu tirdzniecības punktos pamanīt nevar. JaffaRiga firmai OMD Snapshots pasūtīja interneta aptauju, un atklājās, ka liela daļa skatītāju vispār uzskata, ka izrāde notiek Jaunajā Rīgas teātrī!
Visu situāciju vēl vairāk sarežģī tas, ka JaffaRiga nav reģistrēta komercstruktūra, tāpēc kā oficiālā pasākuma rīkotāja pieteikta SIA Ocean Recruiment, kas atpazīstamībai par labu nenāk.
Šādi precedenti nav izslēgti
Likumdošana neparedz sodīt kādu par idejas aizgūšanu, ja vien tas nav autordarba zādzības gadījums. AKKA/LAA sabiedrisko attiecību speciālists Krists Solovejs skaidro, ka Autortiesību likuma 6. panta Neaizsargājamie darbi 5. punktā ir noteikts, ka idejas, metodes, procesus un matemātiskās koncepcijas autortiesības neaizsargā. Tas nozīmē, ka tīri teorētiski ir iespējams, ka kāds no mūzikliem, piemēram, Autoplanēta vai Robinsona dārgumi, pēkšņi tiek "turpināts", bet to jau dara citi producenti. Protams, šāda avantūra vieglāk paveicama ar mazāku izrādi, un pats par sevi jau tas nav nekas slikts — cilvēkiem ir iespējas redzēt divas dažādas izrādes. Jautājums ir vienīgi par to, ka šī konkurence notiek uz diezgan apšaubāmiem principiem, jo daļa publikas neapjauš, uz ko īsti pērk biļetes.