Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Koncerta apskats: Kailija Minoga Rīgā (29)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/AP/Scanpix

2011. gada sākumā tūres «Aphrodite – Les Folies» ietvaros Kailija Minoga (Kylie Minogue) uz Rīgu bija atvedusi iespaidīgu ūdens piramīdu, šļakatu zonu un sengrieķu mitoloģijas elementus, tomēr šoreiz jaunais «Kiss me Once» koncertšovs tik ļoti vērienīgs nebija. Protams, skatuve bija milzīga, ekrāni lieli, gaismas jaudīgas, taču tā dēvētā šova bija mazāk. Tas, manuprāt, pat labi. Ja atskatāmies uz iepriekšējo Rīgas koncertu, tad šovs vienā brīdī burtiski nomāca dziesmas, visu muzikālo saturu atstājot otrajā plānā.

Šoreiz uz Arēnas skatuves valdīja balanss. Pat zināms miers. 46 gadus vecais austrāliešu popmūzikas dimants mirdzēja savā dabiskajā daiļumā, lieki necenšoties pārsteigt vai šokēt (ja vēlies šoku, tad jādodas uz Mailijas Sairusas šovu).

Kailija ir naivo astoņdesmito gadu beigu popmūzikas absolvente, un viņai nav raksturīga mūsdienu jauno popzvaigžņu dinamiskā, pat agresīvā radošā metode.

To, cik patiesībā nevainīga kādreiz bija šī karamelizētā astoņdesmito gadu popmūzika, Kailija demonstrēja arī šajā koncertā, kad vienā no šova cēlieniem skatītāji tika pārcelti uz rozā leļļu namiņu un baudīja vecos labos «Hand on Your Heart», «Never Too Late» un «I Should Be So Lucky». Pēdējo Minoga izpildīja, guļot vannā!

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Šova struktūra savā ziņā bija ļoti līdzīga iepriekšējā albuma koncertprogrammai. Proti, «Aphrodite» šovs sākās ar Kailijas iznācienu zeltainā gliemežvākā, bet šoreiz pēc neliela intro Kailija elegantā sarkanā kleitiņā no zemgrīdas līmeņa uz skatuves uzcēlās, guļot uz fluorescējoša sarkana dīvāna lūpu formā (Salvadora Dalī mākslas darba citāts).

Visu koncertu arīdzan var iedalīt vairākos cēlienos ar muzikālām un horeogrāfiskām pauzēm, kuru laikā Kailijai bija iespēja nomainīt tērpus. Tos speciāli turnejai darinājuši tādi modes mākslinieki kā Žans Pols Gotjē, Džūljena Makdonalda, Dolce & Gabbana un Marchesa. Pēc pirmā cēliena, kurā izskanēja jaunās plates dziesma «Les Sex» un trīs vecāki skaņdarbi, sekoja «Daft Punk» cienīga starpspēle un 1990. gada hita «Step Back in Time» atjaunināta versija. Kailijas sarkano kleitu nomainīja spīdīgs disko tērps ar gariem, melniem zābakiem. Sekoja «Spinning Around» - dziesma, kas pēc deviņdesmito otrās puses apjukuma 2000. gadā atgrieza Kailiju popmūzikas virsotnē. Viens no koncerta skatāmākajiem brīžiem bija dziesmas «Slow» izpildījums, kurā dziedātāja asistēja (šoreiz tiešām asistēja) vienam no pavadošās grupas dejotājiem. Nudien iespaidīga un tehniski lieliski izpildīta horeogrāfija (skat. video).

Seko minētā saldo astoņdesmito izrādīte ar vieglu erotisku piešprici un «tumšais iznāciens», kuru ievada pārsteidzošs veltījums Kailijas draugam un deviņdesmito gadu sākuma mīlniekam - grupas «INXS» solistam Maiklam Hačinsam (Michael Hutchence). Grupas lielākais hits «Need You Tonight» Kailijas versijā izskan maksimāli pietuvināti oriģinālam. Intervijās viņa atklājusi, ka vēlējusies šādi godināt Maiklu, kurš 1997. gadā traģiski gāja bojā.

Seko vēl pāris tērpu maiņas, spontāna komunikācija ar publiku, kā rezultātā trīs laimīgie tiek uzaicināti uz skatuves un trīcošām rokām tiek pie selfijiem ar zvaigzni, izskan arī vecais labais «The Loco-Motion», taču kopumā nepamet sajūta, ka šajā koncertšovā trūkst viena izteikta kulminācijas brīža. Jā, konfeti lietus dziesmas «All the Lovers» laikā bija kaut kas uz to pusi, taču «All the Lovers» tomēr nav tā spēcīgākā Kailijas dziesma un līdz galam publiku tomēr spārnos nepacēla.

Kailija Minoga
Kailija Minoga Foto: Reuters/AP/Scanpix

Zīmīgi, ka pēc atgriešanās Kailija nodziedāja nevis kādu senu, labi pārbaudītu hitu, bet gan jauno, viņai personiski svarīgo «Into the Blue». Jaunās plates apskatā (skat. recenziju) jau minēju, ka pavisam nesen Kailija pārtrauca sadarbību ar ilggadējo menedžeri Teriju Bleimiju (Terry Blamey), kas zvaigznei blakus stāvējis, atbalstījis un visādi citādi uz augšu virzījis veselus 25 gadus. Kopā ar Bleimiju Kailija pārdevusi 60 miljonus ierakstu, ieguvusi «Brit» un «Grammy» balvas, un, visticamāk, tieši pateicoties šā pieredzējušā vīra zināšanām un intuīcijai, Kailija vēl joprojām popmūzikas elitē droši stāv blakus Madonnai, Prinsam un vēl dažiem izredzētajiem. Arī personiskajā dzīvē pārmaiņas saistās ar attiecību izbeigšanu ar ilggadējo (ja pieci gadi ir ilgi) draugu, spāņu modeli Andresu Valenkozo.

Tieši tāpēc koncerta izskaņā «Into the Blue», kas stāsta par dziedātājas atgūto brīvības, laimes un neatkarības sajūtu. («When I got my back up against the wall, don't need no one to rescue me ... I'm running free»)

Kopumā gan albums, gan šis koncertšovs simbolizē Kailijas vēlmi sākt visu no jauna, vēlreiz izjust sen nebijušas sajūtas.

Kā ziņo rīkotāji, koncerts «Arēnā Rīga» pulcēja 9000 apmeklētāju. Pirms trīs gadiem tie bija 12 000.

Popmūzikas princese (Madonna tomēr ir karaliene) Latvijā viesojās jau trešo reizi.

Koncertā izpildīto dziesmu saraksts

Les Sex

In My Arms

Timebomb

Wow

Step Back in Time

Spinning Around

Your Disco Needs You

On a Night Like This

Slow

Chasing Ghosts (video)

Enjoy Yourself

Hand on Your Heart

Never Too Late

Got to Be Certain

I Should Be So Lucky

Skirt

Need You Tonight

Sexercize

Sex Segue

Can’t Get You Out of My Head

Kids

Beautiful

Kiss Me Once

Get Outta My Way

Love at First Sight

Locomotion

All the Lovers

Into the Blue

Nepalaid garām!

Uz augšu