25. martā noslēdzās VI starptautiskais bērnu filmu festivāls “Berimora kino”. Festivāla galveno balvu – Berimora Lielo spilvenu – bērnu žūrija piešķīra dāņu filmai “Templiešu bruņinieku dārgumi” (režisors Kaspers Barfeds).
Noslēdzies bērnu filmu festivāls “Berimora kino”
Tā stāstīja par kādu 12. gs. dibinātā slepenā Templiešu bruņinieku ordeņa noslēpumu. Savukārt skatītāju balvu – Berimora Mazo spilvenu – ieguva somu filma “Pelikāncilvēks” (režisore Līsa Helminena), kurā pelikāns nolemj izbaudīt cilvēka dzīvi.
Festivāla speciālbalvas – Berimora Vienas auss spilveni – tika piešķirtas animācijas darbnīcas pasniedzējiem Suzannai Sturesonei, Vendelai Strombekai (Zviedrija), Annai Armanei, Mārtiņam Rudzītim (Latvija), animācijas filmas „Pasmaidi, draugs!” režisorei Dacei Rīdūzei, žurnālistiem Kristīnei Matīsai un Andrejam Volmāram, kā arī filmas „Paldies!” režisorei Ullai Hjortai Nīlsenai.
VI Rīgas starptautiskais bērnu filmu festivāls “Berimora kino” norisinājās no 17. līdz 25. martam. Festivālā tika demonstrētas 10 filmas no Dānijas, Somijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Igaunijas un Latvijas.
Noslēgusies arī “Berimora kino” animācijas darbnīca Ar bērnu veidotu animācijas filmu demonstrēšanu kinoteātrī “Rīga” noslēdzās VI Rīgas starptautiskā bērnu filmu festivāla “Berimora kino” ietvaros notikusī animācijas darbnīca. Tajā katru dienu divas bērnu grupas zviedru un latviešu pasniedzēju vadībā mācījās, kā top animācijas filmas gan plastilīna, gan aplikācijas, gan pikselācijas tehnikā.
Filmu veidošanā piedalījās bērni no visas Latvijas. Vistālāko ceļu mēroja skolēni no Ziemupes. Jaunāko bērnu grupa izveidoja filmu“Uz Āfriku!”, savukārt vecākie skolēni radīja filmu “Kur ir Berimors?”. Bērnu veidotās filmas tika demonstrētas “Berimora kino” noslēguma ceremonijā, kā arī īpašā seansā bērniem, viņu vecākiem un draugiem.
Šogad darbnīcu vadīja Suzanne Sturesone, Vendela Strombeka, Anna Armane un Mārtiņš Rudzītis. Animācijas darbnīca “Berimora kino” ietvaros notika jau ceturto reizi. Tās mērķis ir iepazīstināt bērnus ar animācijas tapšanas procesu un veicināt bērnu radošo attīstību.