Mūsdienās labam pavāram ir jākļūst par visa procesa daļu – ne tikai virtuvē, viņam jāpiedalās no paša sākuma. Esi daļa no visas pārtikas ķēdes, mīli to, ko tu dari, mīli savu komandu – un būs izcils rezultāts.
Ir grūti pagatavot labu ēdienu, ja tu nemīli cilvēkus, produktus – visu pasauli.»
Kur vien skaties – apkārt pavāri!
Kā atzīst restorāna «Bibliotēka Nr1.» šefpavārs Māris Jansons, «Reaton» Profesionāļu dienas ir arī lieliska iespēja satikt kolēģus vienuviet – kur vien skaties, apkārt pavāri! Māris Jansons vadīja plaši apmeklētu meistarklasi par maz zināmās, bet garšīgās zivs Patagonijas kobijas pagatavošanas iespējām.
Šefpavārs atzīst, ka, jau 15 gadus strādājot restorānu biznesā, reizēm liekas - visu jau zini. Tomēr ik pa laikam parādās kaut kas jauns, un «Reaton» Profesionāļu dienas ir labs veids, kā uzzināt pasaules jaunumus, iepazīties ar to, ko dara kolēģi tepat Latvijā.
Jautāts par jaunākajām tendencēm kulinārijā, Māris Jansons atbild: «Es pārstāvu to šefpavāru virzienu, kas, pirmkārt, cenšas pasniegt vietējos produktus. Šajā ziņā vērojams liels progress: pirms gadiem astoņiem nevienam neinteresēja, ka tu tirgo bieti no vietējā ražotāja. Tagad cilvēki grib zināt, no kurienes nāk viņu ēdiens.
Globālā tendence šobrīd ir tāda, ka pasaulē daudz ēd veģetāru ēdienu, dārzeņus, pākšaugus. Ja ēd zivi vai gaļu – tad labu.
Labāk ēd zivi un gaļu vienreiz nedēļā – bet tad izcili labu,
kvalitatīvu, no uzticama piegādātāja, tādu, kurai zināma izcelsme.»
«Reaton» piegādā arī visdažādākās ārzemju delikateses, Latvijā maz pazīstamus produktus. Latvijas pavāri šos jaunumus pieņem, bet vai cilvēki Latvijā pierod pie jaunumiem uz šķīvja?
Māris Jansons: «Kamēr klients diktē noteikumus pavāram, mēs nevaram attīstīties. Pavāri vienmēr ir gatavi kaut kam jaunam. Jāteic, ka arī mūsu klienti kļūst arvien atvērtāki. Daudzi sāk saprast, ka, nākot uz restorānu, jāļaujas tai mākslai, tai burvībai, tam vakaram, tam, ko pavārs ir izdomājis... Tāpat kā mēs uzticamies piegādātājiem, tā cilvēki arvien vairāk uzticas viesmīļiem un pavāriem – un tādu klientu dēļ mēs arī strādājam.»