Viena no interesantākajām lietām, ko izdevās noorganizēt, bija vietējās iedzīvotājas, astoņdesmitgadīgās Antonijas Kalējas sacerētas dziesmas iekļaušana filmā. Proti, scenārijā ir epizode, ka Aurēlijas Anužītes-Lauciņas tēls Kraukļu Anna pati sacer dziesmu – vienkāršu dziesmu ar pašsacerētiem vārdiem.
Kalējas kundze to veica lieliski – viņa sacerēja vārdus un arī melodiju,
ko mums vienkārši nodungoja. Filmas komponists Kristaps Krievkalns to tikai mazliet apstrādāja, un filmas pēdējās sērijās dziesmu var dzirdēt…
Kas bija visgrūtākais garajā un ļoti saspringtajā filmēšanas procesā?
Arta Ģiga: Bija tāds lūzuma periods, apmēram filmēšanas procesa vidū. Alsungā mums bija tāda liela siena, nolīmēta ar darba grafiku, ļoti daudzām ainām. Un, kad ilgā laikā, nofilmējot kādu ainu, trīs citas jau nāk vietā,
sāka likties, ka apjoms ir tik milzīgs, ka to nav iespējams izdarīt.
Pie tam filmēšanas periodā jau vienmēr rodas nobīdes no grafika – kaut kas salūst, kāds aktieris netiek, vai, nedod Dievs, saslimst… Es domāju, ka ne man vienai, vēl
arī citiem radošās grupas cilvēkiem bija vēlme sakravāt koferi un braukt mājās. Iekšēji.
Jo likās, ka tas nekad nebeigsies… Bet grupa bija fantastiska, cilvēki cēlās un strādāja bez kurnēšanas ļoti, ļoti garas stundas.
Tas, ko es gribu noslēgumā teikt ir: milzīgs paldies režisoram Armandam Zvirbulim, kas bija tas radošais vilcējspēks visai grupai un atbalstītājiem – Kuldīgā, Alsungā, Liepājā un Rīgā.