Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Hermanis: Parīzes teātrī neesmu izgāzies. Kāda reakcija soctīklos?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Lūka / LETA

Režisors Alvis Hermanis nepiekrīt sociālajos tīklos paustajam, ka viņa režisētās operas «Fausta pazudināšana» pirmizrāde Bastīlijas operā Parīzē būtu piedzīvojusi izgāšanos. Sociālajos tīklos tikmēr parādījusies informācija, kas īpaši neglaimo režisora Alvja Hermaņa daiļradei.

Hermanis nepiekrīt, ka būtu izgāzies Parīzes teātrī

Režisors Alvis Hermanis nepiekrīt sociālajos tīklos paustajam, ka viņa režisētās operas «Fausta pazudināšana» pirmizrāde Bastīlijas operā Parīzē būtu piedzīvojusi izgāšanos.

Viņš norāda, ka publika sadalījusies divās daļās, «kā tas bieži Rietumeiropas operteātrī notiek».

«Pirms nedēļas mirušais franču teātra pēdējais klasiķis Luks Bondī man mūsu pēdējā sarunā teica - izrāde ir izdevusies tad, ja publika savā starpā saiet matos. Manā gadījumā izrādes pretiniekiem iespējami trīs iemesli. Pirmais ir tas, ka franču opermūzikas publika ir galēji konservatīva un Berliozs viņiem ir bezmaz tas pats, kas latviešiem Blaumanis. Mana interpretācija ir diezgan radikāla, jo Fausts ir kļuvis par astrofiziķi Stīvenu Hokingu. Otrs iemesls - pirmizrādes publikas vidējais vecums bija ap 70 gadi. Piemēram, ģenerālmēģinājumā, kur 2700 vietu zāle bija izpārdota jauniešiem līdz 28, izrāde tika uzņemta ar stāvovācijām viennozīmīgi. Trešais iespējamais iemesls -

varbūt publikā bija cilvēki, kas atbalsta, ka Eiropas Savienībai ir likvidētas ārējās robežas. Mans viedoklis šajā sakarā arī Francijā ir zināms,»

pauda Hermanis.

Režisors norāda, ka latviešu skatītājiem izrādes tiešraidi būs iespējams noskatīties 17.decembrī Eiropas televīzijas kultūras kanālos.

«Izrādē dzied labākās pasaules balsis - Jonass Kaufmans un Brins Terfels,» piebilda Hermanis.

Operas «Fausta pazudināšana» pirmizrāde Bastīlijas operā Parīzē notika otrdien, 8.decembrī.

Soctīklos dažādi viedokļi

Twitter lietotājs «Yannick Van B», kas sevi definē kā žurnālistu, publicējis video, kur nepārprotami saklausāms, kā mirklī, kad uz skatuves iznāk Alvis Hermanis, publika neapmierinātībā un nepatikā noūjina. Šo video paskaidro arī tvitera lietotāja komentārs, kurā nepārprotami izteikts kauns par Hermaņa veikumu - operu «Fausta pazudināšana».



Arī tvitera lietotājs «Jegors Jerohomovičs» ir ietvītojis informāciju, kura apstiprina tobrīd zālē valdošo atmosfēru, kas neglaimo režisora darbam.

Jau ziņots, ka režisors Alvis Hermanis pametis darbu teātrī «Thalia Theater» Hamburgā, paužot protestu pret Vācijas atvērtību imigrantiem un bēgļiem. Hermanis norāda, ka Berlīnes imigrācijas politika apdraud Eiropu, jo tajā nepamanīti var iekļūt teroristi. Režisors norāda, ka Berlīnes imigrācijas politika apdraud Eiropu, jo tajā nepamanīti var iekļūt teroristi. Nav iespējams atšķirt labos cilvēkus no ļaunajiem. Vienlaicīgs atbalsts teroristiem un Parīzes slaktiņa upuriem nav iespējams. Lai arī ne visi bēgļi ir teroristi, visi teroristi bijuši bēgļi vai viņu bērni, uzskata Hermanis.

Kā ziņo «Deutschlandradio Kultur»,

pēc Hermaņa domām, teroristu uzbrukumi Parīzē rāda, ka mēs dzīvojam kara apstākļos.

Karā katram ir jānostājas vienā no pusēm, un Hermanis un «Thalia» teātris esot stāvējuši pretējās pusēs. «Politkorektuma laiki ir beigušies,» norādījis režisors.

Kā ziņots, pašlaik starptautiski atzītākais Latvijas režisors Hermanis pēc Krievijas agresijas Ukrainā pērn martā atcēla savu piedalīšanos Maskavas Lielā teātra iestudējumā, norādot, ka Krievija ir kļuvusi par «visas starptautiskās sabiedrības slimību». Atbildot uz šo Hermaņa rīcību, Krievija pagājušā gada rudenī viņu iekļāva savā «melnajā sarakstā», kas nozīmē, ka režisoram aizliegts ierasties Krievijā.

Nepalaid garām!

Uz augšu