Skip to footer
Šodienas redaktors:
Līga Āboma
Iesūti ziņu!

Amerikāņu džeza pianists Uri Keins: par pieredzi Trampa kazino un Maestro Raimonda Paula mūziku

Džeza pianists Uri Keins: "Mūzika daudzējādā ziņā kalpo par metaforu cilvēka brīvībai, cieņai un līdzsvaram starp individuālu izpausmi un kolektīvu sadarbību — radot kaut ko skaistu, padarot to taustāmu."

Sestdien, 7. jūnijā, kultūras telpa "Hanzas perons" šobrīd aktīvo sezonu noslēgs ar pirmo koncertu ciklā "Brīnumu laukums", kurā izcilais pianists, komponists un džeza mūziķis Uri Keins (Uri Caine) kopā ar savu trio un latviešu saksofonistu Kārli Auziņu īpaši sagatavotā koncertprogrammā izpildīs maestro Raimonda Paula džeza svītas.

"Brīnumu laukums" ir jauna iniciatīva "Hanzas peronā", kura sagatavota, lai negaidīti un pārsteidzoši atklātu latviešu populāro mūziku. Piemēram, mūzikai no aizlaikiem, kas nepelnīti piemirsta, bet, izcelta gaismā, no jauna ieskanas svaigi, negaidīti, brīnumaini.

Kā šajā reizē – neklātienē satiekoties dažādu paaudžu izcilniekiem džezā, kuri, iespējams, viens par otra eksistenci līdz šim nav nojautuši, bet kuru pienesums žanrā atšķirīgos mērogos un kontekstos ir nepārvērtējams.

Koncertseriāla "Brīnumu laukums" scenogrāfiju veido mākslinieks Rūdolfs Bekičs (Rudolf Bekic), kurš pret "Hanzas Perona" telpu savā risinājumā attiecas kā pret ko vairāk nekā tikai "norišu vietu".

Scenogrāfijas makets 7. jūnija koncertam "Hanzas Peronā".

"Tā ir kā telpa, kā "laukums", kurš pie sevis uzņem gan priekšnesumu, gan publiku. Tā plūst, elpo, kustas. Radot scenogrāfiju pasākumu sērijai "Brīnumu laukums", iedvesmu smēlos mūzikas instrumentu pasaulē. Sarežģītajos amatniecības risinājumos instrumentu būvē, to dažādajās formās un bagātīgi izmantotajos dažādajos materiālos. Mēģinot šīs īpašības tulkot vieglā, autentiskā un telpiskā valodā, man pavērās iespēja ieviest jaunas, abstraktas formas. Piemēram, tādas, kuras varam iztēloties kā skaņas pierakstu neparastās notīs, kas plūst un skan mums visapkārt," par koncertam topošo scenogrāfiju stāsta tās autors Rūdolfs Bekičs.

Komentāri

Nepalaid garām!

Uz augšu