Aijai patika iet skolā, jo tur bija draudzenes, starpbrīži, iespaidi, klačas un peldbaseins. Kad pasaule apmeta kūleni un mācīties drīkstēja «brīvā stila» apģērbā, kļuva pavisam interesanti. Arī pats mācību process sievietei patika, par to viņa saka lielu paldies vecākiem, īpaši mammai, kura viņai ieaudzināja labu stratēģiju, kas galarezultātā tomēr padarīja dzīvi vieglāku – izpildīt mājas darbus tajā dienā, kad tie tiek uzdoti, nevis iepriekšējā vakarā pirms to nodošanas.
«Pati sistēma, kādā bija jāapgūst paredzētā viela, bija švaka un greiza – man galīgi nebija dulla galva, mācījos labi, bet es jau pirmajās klasēs sapratu, ka viegli nebūs, ka būs jāizdomā kāda sistēma, kā visu ienākošo informāciju sakārtot pa plauktiņiem un iegaumēt vismaz galveno. Jo, manuprāt, sistēma, kur ik pa 40 (plus/mīnus) minūtēm bērnam tiek mainīta apgūstamā tēma, turklāt mainīta ne pa jokam – no viduslaiku literatūras uz antīko kultūru, kam seko Otrā pasaules kara vēsture, tad matemātika ar kvadrātsaknēm un mākslas stunda, kur jāzīmē Pikaso stilā... Piemēri ir ilustratīvi, bet fakts paliek fakts – nezinu, kā citiem, bet man, lai kā centos, skolā lielākoties bija «pa vienu galu iekšā, pa otru ārā», un, ja man šobrīd lūgtu pateikt, kas notika 16. gadsimtā Eiropā mūzikā, kultūrā, politikā, zinātnē un literatūrā – šķērsgriezumā –, es nevarētu. Tātad kaut kas nav pareizi,» aizdomājas Aija.