8. gadsimtā alus pasaulē ienāca apiņi, kas būtiski satrauca baznīckungus – tiem bija monopols uz gruita (zāļu un garšvielu maisījuma, ko izmantoja alus darīšanā) apriti, tādēļ apiņi tiem nebija pa prātam – tos varēja audzēt ikkatrs gribētājs un izmantot kā alternatīvu. Šā iemesla dēļ kāds bīskaps apiņus pat nosaucis par «vella augļiem». Lai būtu kā būdams, apiņi alus pasaulē ienāca uz palikšanu, jau atkal papildinot, nevis aizstājot iepriekšējās paražas.
Lielisks piemērs beļģu radošajai pieejai alus darīšanā ir apsvērt slaveno Bavārijas 1516. gadā pieņemto Alus tīrības likumu, kas ļauj izmantot tikai miežus, apiņus, ūdeni un raugu, un to salīdzināt ar 1559. gada Beļģijas Pajotenlandes pašvaldības noteikumiem, kas noteica, ka «alus jādara no 16 daļām graudu, tas ir, 6 daļām kviešu un 10 daļām auzu un miežu, kā pēc senajām paražām». Tādējādi beļģu alus meistari turpināja izmantot garšvielas un dažādus citus graudus, tostarp kviešus, radot alus stilu, kas pazīstams kā Witbier (baltais alus), – tā ideāls piemērs ir Lielvārdes Kviešu, atsvaidzinošs dūmakaini gaiši zeltains alus ar maigu un nedaudz pikantu garšu, kurā jūtamas koriandra un citrusaugļu nianses.
17. gadsimts saucams par alus darīšanas zelta laikmetu kā Lielvārdē, tā arī Beļģijā – pirmās alus meistaru ģildes guva ievērību un, izplešoties tirdzniecībai un alus popularitātei, arī turību. Briseles alus meistaru ģilde iegādājās greznu mītni pašā Briseles centrā, kas vēl šodien pazīstama kā «Maison des Brasseurs» – brūveru savrupnams.