Uz to norāda fakts, ka, lai arī iesals jau 16. gadsimtā bija plaši pirkta, pārdota un pārvadāta prece, pieprasījums 17. gadsimta vidū pieauga tik strauji, ka Rīgas iesalnīcas vairs nespēja turēt līdzi, tādēļ vairākus gadus no vietas ik gadu trīs pilni kuģi iesalēšanai veda miežus uz Pomerāniju un atpakaļ.
Vēlākā 1688. gada tautas skaitīšana atklāj, cik lielā mērā šajos apstākļos ir uzplaukusi muižas brūvēšana. Vidzemē minēti 251 reģistrēti muižas alus meistari un krodzinieki, no tiem 155 bija brīvi latviešu zemnieki un 70 bija latviešu dzimtcilvēki. Tādējādi skaidri redzams, ka alus darīšana bija caurcaurēm latvisks arods – iespējams, pretēji muižkungu sagaidītajam, kad tika ieviesti šie tirdzniecības ierobežojumi. Papildus minēti 11 brīvie latviešu alus meistari, kas krogu sava alus tirdzniecībai īrējuši no muižas. Vēlākajā 1690. gada tautas skaitīšanā minēts, ka lielākā daļa pie ceļiem dzīvojošo zemnieku dara alu un uztur krogu, norādot cik populārs bija alus meistara amats.
Ievērības cienīgs ir arī tas, ka, atšķirībā no pārējās Eiropas, šeit alus saglabāja augstu statusu sabiedrībā, daļēji saistībā ar izkoptajām alus tradīcijām, kas tam ilgāk nekā citur ļāva konkurēt ar brandavīnu – līdz pat 17. gadsimta beigām visos svētkos un godos alus bija galvenais dzēriens. Par to liecina arī 1688. gada tautskaite – no 251 kroga tikai 14 tirgoja brandavīnu. To, ka alus vēl aizvien tika celts godā, liecina 1673. gada vācu ceļotāja piezīme par no ozolkoka darinātiem svētku kausiem, kas rotāti ar zelta inkrustācijām.