Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pirmizrādi piedzīvos Edena fon Horvāta «Vīnes meža stāsti» Andžeja Bubeņa režijā

LETA
Pirmizrādi piedzīvos Edena fon Horvāta «Vīnes meža stāsti» Andžeja Bubeņa režijā
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments

Šovakar plkst.19 Latvijas Nacionālajā teātrī pirmizrādi piedzīvos Edena fon Horvāta «Vīnes meža stāsti», kurus iestudējis poļu viesrežisors Andžejs Bubeņs.

Kā iepriekš stāstīja režisors, Horvāta izrāde «Vīnes meža stāsti» parāda to, kā cilvēks iekšēji pārvēršas par dzīvnieku, kuram galvenais ir ēst un dzert - izdzīvot.

Bubeņs uzsvēra, ka, ķeroties pie izrādes iestudēšanas, nedomāja, ka tēma būs tik aktuāla. Izrādes žanrs ir traģikomēdija. Režisors tajā sola daudz ko negaidītu. «Es uzskatu, ka teātrim ir jāizraisa emocijas. Un Horvāta luga tās izraisa,» uzsvēra Bubeņs.

«Izrāde ir par vientulību - mums nepietiek mīlestības un ģimenes dzīves. Stāsts ir par meiteni, kura vēlas izrauties no šīs vientulības, bet viņai ir jāmaksā milzīga cena, lai to izdarītu. Cauri visai izrādei ir Vīnes valsis kā koncepts - izklaides, saviesīgas sarunas un uzpošanās. Lai gan apstākļi pirmskara situācijā ir ļoti nestabili, cilvēki turpina doties uz ballēm. Arī izrādes fonā skan Vīnes valsis. Tas parāda, cik tālu no reālajiem notikumiem dzīvojam,» paradoksālo situāciju skaidroja režisors.

Bubeņs norādīja, ka priecājies par sadarbību ar Nacionālā teātra trupu. «Vīnes meža stāstus» viņš izvēlējies, skatoties aktieru uzstāšanos citās izrādēs. «Satiekot tik augsta līmeņa māksliniekus, viņiem arī jādod materiāls no augstākajiem plauktiem,» stāstīja režisors.

Kā norādīja teātra direktors Ojārs Rubenis, Bubeņa darbs daudz devis arī aktieriem un teātrim. «Viņš daudz strādā ar aktieriem, kuri būs galvenie šajā izrādē. Tādējādi aktieriem tiek dota pievienotā vērtība. Aktieriem ir iespēja mācīties un attīstīties,» stāstīja direktors.

Aktrise Inga Misāne pauda nožēlu par to, ka radošais darbs kopā ar režisoru būs beidzies. Arī aktieris Uldis Anže atzīmēja, ka Bubeņa komplimenti par trupas augsto līmeni devuši motivāciju aktieriem tiekties uz vēl lielāku meistarību. Anže arī atzīmēja režisora rūpīgo darbu, iesaistot visus ar izrādi strādājošos, lai skatītājiem sniegtu pašu labāko izrādes variantu. «Šis darbs ir jāredz. Katram varētu būt sava attieksme pret to, kas notiek ar izrādes tēliem,» norādīja Misāne.

Izrādes darbība notiek Austrijā 20.gadsimta 30.gadu sākumā. Tajā izmantota Johana Štrausa mūzika, kura skan cauri izrādei. Lomās izrādē spēlē Misāne, Anže, Agnese Cīrule, Raimonds Celms, kā arī Lāsma Kugrēna, Līga Liepiņa, Juris Lisners, Voldemārs Šoriņš, Rasma Garne, Liene Sebre, Anna Klēvere, Ilze Rudolfa, Ivars Kļavinskis, Normunds Laizāns, Mārcis Maņjakovs, Jānis Skanis un Kristaps Ķeselis.

Bubeņs dzimis 1964.gadā Mali, Āfrikā. Viņš pats teicis, ka saprotas ar dažādu mentalitāšu aktieriem un labi jūtas uz dažādām skatuvēm, jo viņa dzīslās rit ungāru, poļu, krievu, baltkrievu un ukraiņu asinis. 1988.gadā Bubeņs beidzis Varšavas Universitātes Poļu filoloģijas un teātra mākslas fakultāti, bet 1993.gadā - Sanktpēterburgas Teātra akadēmiju. Viņš strādājis Vroclavas, Ščecinas un Varšavas teātros. Desmit gadus Bubeņs vadījis Toruņas teātri un bijis viens no starptautiskā festivāla «Kontakts» veidotājiem. Par izrādi «Oblom off» režisors saņēmis Ungārijas Nacionālo prēmiju teātra mākslā. No 2007. līdz 2011.gadam Bubeņs atgriezies Sanktpēterburgā un kā galvenais režisors vadījis Vasilija salas teātri.

Bubeņa izvēlēto darbu klāstā galvenokārt ir Eiropas un Krievijas mūsdienu dramaturģija.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu