Pazīstamais rakstnieks lepojas, ka neviens no viņa radītajiem darbiem padomju laikos tā arī nav piedzīvojis cenzūru. Pārizdotos detektīvromānus viņš nav rediģējis.
«Tagad cenzūra ir daudz lielāka nekā krievu laikā, jo tā ir ekonomiska,»
viņš saka. TVNET jau vēstīja par Kolberga topošo dienasgrāmatu, kurā viņš atspoguļo pēdējo četru gadu politikas aktualitātes valstī. Jaunam detektīvam viņam pat esot bail ķerties klāt, jo tā tapšana aizņemšot aptuveni pusotru gadu. Kolbergs gan atceras brīžus kā 1970.gadu sākumā, kad kriminālromānus, pēc to tapšanas mērauklas, rakstījis teju zibens ātrumā.
«»Krimināllieta trijām dienām» tapa trīs mēnešos. Sēdēju mājās pilnīgi bez naudas. Šķiet, man bija piespriests tas, ka par mutes palaišanu nevaru pusgadu ko drukāt. Tad piezvanīja Pēteris Zirnītis. «Te tikko aplaupīja kafejnīcu,» viņš teica. «Dod šurp, bet ātri.» Uzrakstīju un uzreiz izdevu. Pat ar turpinājumiem.»
Gada laikā uzrakstot vienu romānu un scenāriju kinofilmai, varēja dzīvot pat ļoti labi. PSRS rakstniekiem no autoratlīdzības atvēlēja tikai 10%, taču šobrīd viņam būtu prieks par to pašu, jo tirāžas bijušas mērāmas simtos tūkstošu. Cienījama ir Kolberga izdoto darbu ģeogrāfija – viņa grāmatas tulkotas 20 pasaules valodās.
Rakstot scenāriju, viņu bieži vien pārņēmušas šausmas par pēcāk redzamo uz ekrāna, tāpēc kā ļoti svarīgu Kolbergs min ekranizētāja un grāmatas autora atrašanos «uz viena viļņa»:
«Man ir grūti «nogriezt» sev kādu gabalu, jo parasti stāstā ir viena interesanta līnija.»