Astoņdesmito gadu vidū Deksters nofilmējās galvenajā lomā Bertrāna Tavernjē džeza kulta filmā «Ap pusnakti», kur tik precīzi ir notverts džeza mūziķa spožums un posts, pielūgsme un vientulība, ka pilnīgi likumsakarīga bija Dekstera izvirzīšana Oskara kinobalvai, tādējādi kļūstot par vienīgo džeza mūziķi, kurš kā aktieris ticis nominēts šai balvai. Bet filmā Deksters taču netēlo. Viņš vienkārši tāds bija.
5. Cecil Taylor «Unit Structures» / 1966
«Blue Note» producenti vienmēr ir centušies notvert komerciālās veiksmes ceļavēju, taču, lai saglabātu māksliniecisko līdzsvaru, līdztekus atbalstīja neienesīgo frīdžeza un avangarda kustību, ierakstot Endrjū Hila, Orneta Koulmana, Ērika Dolfī plates. Īpaša loma bija pianistam un dzejniekam Sesilam Teiloram. Viņš savā frīdžeza mūzikā izmantoja sabiezinātus skaņu klasterus un poliritmijas zīmējumu, klavieres bieži viņam tika spēlētas kā bungas. Sesila Teilora daiļrade sasaucās ar viņa laikabiedru Ģerģa Ligetī, Vitolda Ļutoslavska, Kšištofa Penderecka avangarda meklējumiem akadēmiskajā mūzikā. Lai gan spēlēt koncertus klubos viņam praktiski nepiedāvāja, šie ieraksti ir unikāla laikmeta liecība. Tie sakāpinātā veidā vēsta par laikmeta haosu, nesakārtotību, sajukumu. Sešdesmitajos gados Rietumu pasaule apmeta gaisā kūleni – valdīja Kenedija slepkavības, Vjetnamas un Aukstā kara izraisītā trauksme. Protams, var saprast arī tos, kuri apgalvo, ka šādā mūzika plates formātā visdrīzāk ir materializējušies nakts murgi, taču Sesila Teilora ieraksti bez laikmeta konteksta atgādina, ka