Jau otro gadu pēc kārtas skatītākais televīzijas kanāls Latvijā bijis TV3, bet koncerna «Modern Times Group» (MTG) pārvaldītajiem kanāliem veltīti vismaz 37,2% no kopējā televīzijas skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie 2012.gada televīzijas auditorijas pētījuma rezultāti.
Skatītākais kanāls pērn TV3 (1)
MTG kanāli aizņem vismaz 37,2% tirgus
MTG grupā ietilpstošā TV3 vērošanai 2012.gadā kopumā veltīti 13,6% no visa televīzijas skatīšanās laika. Salīdzinot ar 2011.gada pētījuma datiem, šī kanāla skatīšanās laika daļa palielinājusies par 0,2 procentpunktiem.
Otrs skatītākais bijis cits MTG kanāls LNT ar 11,1%. Šī kanāla skatīšanās laika daļa, salīdzinot ar 2011.gadu, samazinājusies par 1,6 procentpunktiem.
Savukārt trešais skatītākais kanāls bija PBK ar 10,3% lielu daļu. Šī kanāla skatīšanās laika daļa gada laikā samazinājusies par vienu procentpunktu.
Skatītāko kanālu topa ceturto vietu, tāpat kā pērn un aizpērn, ieņem LTV1, kura skatīšanai veltīti 9,2%. Salīdzinot ar 2011.gadu, šī kanāla skatīšanās laika daļa pieaugusi par 0,4 procentpunktiem.
«NTV Mir Latvija» pērn kopumā bija piektais skatītākais televīzijas kanāls ar 6,2%, kas ir par 1,1 procentpunktu vairāk nekā 2011.gadā.
Sestais skatītākais televīzijas kanāls 2012.gadā bija MTG pārvaldītais TV5 ar 4,6%, kas ir par 0,7 procentpunktiem vairāk nekā 2011.gadā. Kanāla «REN Baltija» skatīšanās laika daļa gada laikā palielinājusies par vienu procentpunktu un kopumā 2012.gadā bija 4,2%, bet kanālam LTV7 skatīšanās laika daļa kopš 2011.gada palikusi nemainīga - 4,1% no visa kopējā televīzijas skatīšanai veltītā laika.
MTG kanāls «3+» 2012.gadā bija devītais populārākais kanāls Latvijā. Salīdzinot ar 2011.gadu, par 0,4 procentpunktiem samazinājies tā skatīšanās laiks un 2012.gadā tas 3,9%. Pērn par 0,4 procentpunktiem skatīšanās laiks pieaudzis citam MTG kanālam - TV6, un 2012.gadā tas bija 2,9%.
Par 1,7 procentpunktiem samazinājies skatīšanās laiks kanālam «RTR Planeta Baltija» un 2012.gadā tas bija 2,8%. Kanāla «1BM» skatīšanās laika daļa kopš 2011.gada palikusi nemainīga - 0,7%
Pērnajā gadā jaunpienākušo televīzijas kanālu topa līderis ar 1,1% skatīšanās laiku ir MTG pārvaldītais «Kanāls 2». Kanāla «National Geographic Channel» skatīšanās laiks 2012.gadā bijis 0,6%, kanāla «FOX» - 0,5%, kanāla «CTC Baltija» - 0,3% un kanāla «Fox Life» - 0,2%.
Savukārt visu pārējo kanālu vērošanai veltīti 20,9%, kas ir par diviem procentpunktiem mazāk nekā 2011.gadā. Video un DVD skatīšanai šis laiks pieaudzis par 0,3 procentpunktiem un 2012.gadā bija 2,7% no kopējā televizoram veltītā laika.
Laiks, ko viens televīzijas skatītājs Latvijā pavadījis pie televizora ekrāna, pērn bija piecas stundas un desmit minūtes vidēji dienā. Salīdzinot ar 2011.gadu, tas palielinājies par piecām minūtēm.
Savukārt Igaunijā viens skatītājs 2012.gadā televīzijas skatīšanai veltījis piecas stundas un 19 minūtes vidēji dienā, tas ir par divām minūtēm vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā vidējais skatīšanās laiks dienā bija piecas stundas un 20 minūtes, tas ir par 17 minūtēm vairāk nekā 2011.gadā.
Kā ziņots, 2011.gadā skatītākais televīzijas kanāls bija TV3. Savukārt 2010.gadā un 2009.gadā populārākais televīzijas kanāls bija LNT. Otrais skatītākais kanāls 2011.gadā bija LNT, bet trešais - PBK.