Anglijā pavisam nesen pirmizrādi piedzīvojusi mākslas filma «The Knot», kuras varones izmanto latviešu rotu dizaineres Gintas Sičevas darinātos aksesuārus. Ginta ir vairāk populāra ārpus Latvijas, jo ar viņas veidotajām rotām pucējušās pat slavenā seriāla «Sekss un lielpilsēta» varones, kā arī ietekmīgi Krievijas oligarhi un šovbiznesa zvaigznes. Šobrīd latviete iekaro Japānas modes tirgu.
Latviete rada rotas britu filmu varoņiem un Krievijas oligarhiem (27)
Latviete Ginta Sičeva pirms vairāk nekā 17 gadiem ieradās Londonā, lai studētu modes aksesuāru biznesu. Sarunā ar dzīvesstila portālu «Sejas» Ginta atklāj, ka, paliekot Latvijā, viņa nebūtu kļuvusi par tik populāru rotu dizaineri.
Pirmizrādi piedzīvo filma «The Knot», kuras varonēm ir Gintas rotas
Šobrīd Ginta apgūst Tokijas modes tirgu. «Tā kā Londonas tirgu jau esmu iekarojusi, tagad to daru Tokijā. Septembrī man bija izstāde šajā pilsētā, un saņēmu komplimentu, ka esmu paveikusi divās nedēļās to, ko citi spēj paveikt pusotra gada laikā. Šobrīd manas intereses Tokijā pārstāv aģente un viss attīstās,» atklāj Ginta.
Viņa atzīst, ka lielākoties dzīve paiet dažādās valstīs. «Es nemaz ilgāk par divām nedēļām nespētu nodzīvot vienā valstī. Pēdējos 18 gadus man ir šāds dzīvesveids, un esmu pie tā pieradusi. Ceļoju no Rīgas uz Londonu, Minheni un Tokiju,» viņa stāsta.
Pavisam nesen Anglijā pirmizrādi piedzīvojusi Endija Bleika filma «The Knot» («Mezgls»). «Šīs filmas varones lielākoties izmanto manas darinātās rotas – rokassprādzes un matu aksesuārus. Filmas mākslinieks ar mani personiski sazinājās un lūdza izmantot tieši manas veidotās ādas rotas,» par saviem panākumiem Anglijas kinoindustrijā priecājas Ginta.
«Aizvien vairāk ārzemju slavenības sāk atpazīt manus darbus. Ne tikai seriāla «Sex and the City» («Sekss un lielpilsēta») sērijās varones un britu lēdijas, kā arī populāru reklāmu varoņi rotājas ar maniem aksesuāriem, bet arī Krievijas seriālu aktrises un televīziju raidījuma vadītāji,» stāsta latviešu rotu dizainere.
Latvietei reklāma nav nepieciešama
«Mani darbi ir ļoti efektīgi un iespaidīgi. Cilvēki joprojām nesaprot, kas tas par materiālu. Domā, ka tas ir metāls, jo spīd, citi domā, ka ir plastmasa, bet, aptaustot ar roku, secina, ka tā ir āda, kas lieliski pieguļ cilvēka ādai. Sākotnēji rotas darināju 40 dažādos krāsu toņos, bet nu klāt nākuši desmit krāsu toņi. Katrā valstī cilvēku krāsu gaume atšķiras, piemēram, Tokijas sievietēm patīk pavisam citas krāsas nekā britu lēdijām. Ir arī vairākas pasaulē zināmas milzīgas kompānijas, kas vēlas, lai izstrādāju viņiem dizainu. Šobrīd strādāju pie mūzikas un dzīvnieku tēmām,» stāsta Ginta.
Latviešu rotu mākslinieces darinājumiem nav nepieciešama reklāmas kampaņa. «Man nav sabiedrisko attiecību aģentūras, visu daru pati. Londonā man ir neliela komanda, pie kuras teju katru dienu vēršas žurnālu stilisti, kuri ņem manas rotas, ko izmanto dažādās fotosesijās. Es tikai sēžu lidostās un šķirstu žurnālus un pamanu savas rotas,» stāsta Ginta.
Krievijas oligarhi izvēlas apjomīgas rotas un mobilā tālruņa maciņus
Īpaši veiksmīga rotu dizainerei bijusi aizvadītā vasara, kad Jūrmalā notiekošā mūzikas festivālā «Jaunais vilnis» laikā Krievijas šovbiznesa zvaigznes un ietekmīgi oligarhi iegādājušies Gintas rotas. «Mans uzņēmums «Ginta Ltd», kas jau gadu darbojas Latvijā, «Jaunā viļņa» laikā strādāja «nonstopā». 16 stundas diennaktī mani darbinieki veidoja dažādus aksesuārus, lai visi mani «Jaunā viļņa» klienti laicīgi saņemtu savus individuālos pasūtījumus. Lielākoties klienti no Krievijas izvēlējās apjomīgas rotas, kā arī bloknotus un pases ādas vāciņos. Daudzi izvēlējās ādas maciņus mobilajiem tālruņiem «Vertu». Ļoti daudz pasūtījumu veica slavenas ģimenes, kuras vēlējās ādas izstrādājumos iegravēt savu ģimenes locekļu vārdus un uzvārdus. Biju pārsteigta par savu slaveno klientu loku,» teic Ginta.
Vaicājot, vai rotu dizainere izjūt arī pasaules ekonomisko krīzi, viņa noraidoši purina galvu. «Ziniet, kad ļoti daudzi veikali tika aizvērti un pazuda daudzi ekskluzīvi un interesanti produkti, lai arī sākās ekonomiskā krīze, man viss sāka iet uz augšu. Man nav konkurentu, jo pasaulē nav tik daudz oriģinālu un interesantu darbu. Mana uzņēmuma izgatavotā produkcija orientējas uz dāvanām – blociņi un rotas. Manas uzņēmuma meitenes nestrādā mazāk kā pa desmit stundām, jo man ir ļoti daudz pasūtījumu. Mēģinām paspēt visu, jo sevišķi tagad, kad tuvojas Ziemassvētki. Esmu jau pateikusi vairākiem Latvijas veikaliem, lai šobrīd nelūdz man jaunu preci, jo šobrīd mana prioritāte ir Japānas tirgus un visiem pārējiem diemžēl ir jāgaida līdz nākamajam gadam,» viņa stāsta.